Marknadskoordinator/produktionsledare

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en marknadskoordinator/produktionsledare till marknadsavdelningen på vårt huvudkontor i Barkarby. Tycker du om att hålla ordning och reda samt har en förmåga att leda och strukturera den kreativa processen? Trivs du dessutom i en snabbrörlig och inspirerande miljö? Då kan det vara dig vi söker!
Om oss och tjänsten
Marknadsavdelningen är ett team där alla jobbar tätt tillsammans och med mycket energi. Sedan början av juni arbetar vi från vårt helt nybyggda huvudkontor i Barkarby. Vi producerar det mesta av vårt marknadsmaterial internt eller i nära samarbete med partners, så både tempo och stämning är hög. Vi bollar idéer och tankar och hjälper varandra där vi kan trots att våra ansvarsområden skiljer sig åt. Vi vill gärna välkomna en till glad och driven person till teamet.
Som marknadskoordinator/produktionsledare ansvarar du för planering och genomförande av bolagets marknadsföringskampanjer tillsammans med resten av vårt marknadsteam. Du har ett helikopterperspektiv och är vår spindel i nätet under kampanjprocesser och våra projekt, där du säkerställer att leverans sker i tid med kvalitet och enligt specifikationer. I rollen förväntas du koordinera, planera och utveckla våra produktionsprocesser. Det innefattar att samordna arbetet både inom gruppen och mellan avdelningar samt med externa byråer och samarbetspartners.
Du förväntas också stötta upp teamet när det behövs, driva egna projekt och ha direktkontakt med samarbetspartners. Du rapporterar till vår marknadschef.
Ansvarsområden
Produktions- och tidsplanering för företagets huvudkampanjer samt för kampanjer och projekt inom marknadsavdelningen
Koordinerar projekt och ser till att deadlines hålls
Ser till att produktioner startas upp och skickas in i rätt tid till rätta kanaler
Håller ihop kampanjer internt och gentemot byråer
Sätter upp struktur och rutiner för ett effektivt arbetssätt inom avdelningen
Leder arbetsgruppen i produktionen och ser till att alla har den information de behöver för att genomföra sitt arbete på ett bra sätt

Om dig
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller projektledning. Du har minst 3 års erfarenhet från en liknande roll, gärna på en mediebyrå eller från ett större varumärke. Har du erfarenhet från detaljhandel är det meriterande. Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, är ett krav.
För att trivas i rollen behöver du vara självständig och drivande i ditt arbete. Du är en team-spelare och är van vid flexibelt arbete i högt tempo med tydliga deadlines. Som person är du lösningsorienterad, noggrann, prestigelös och strukturerad. Du tycker om att skapa nya kontakter och har lätt för att kommunicera med andra.
Övrig information
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Barkarby och är en tillsvidareanställning på heltid.
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Urvalsarbetet sker löpande.
Vid frågor kring tjänsten kontakta Maja Poukhova, HR, maja.poukhova@kungsangen.com eller Ola Benemark, tf Marknadschef, ola.benemark@kungsangen.com
Läs också gärna mer om KungSängen på vår hemsida: www.kungsangen.com
Krav
Relevant utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller projektledning
Minst 3 års erfarenhet från en liknande roll, gärna på mediebyrå eller från ett större varumärke
Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Meriterande
Erfarenhet från detaljhandel



Om arbetsgivaren - KungSängen
KungSängen grundades 1998 och är Sveriges största sängkedja med närmare 40 butiker och 280 anställda runt om i Sverige, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vår affärsidé är svensktillverkade kvalitetssängar med högsta standard för komfort och hållbarhet, och vi äger själva hela processen - från försäljning i butik eller online till produktion efter beställning och leverans till kunden. Utöver sängar formger och säljer KungSängen även sängtillbehör och sängkläder. KungSängens mål är att på två olika sätt öka människors livskvalitet: genom att skapa bättre sängar på ett bättre sätt än konkurrenten och genom att vara en bättre arbetsplats för sina anställda. För att uppnå dessa fokuserar vi på design, kvalitet, hantverk och personlig service, samt på att skapa en arbetsmiljö som präglas av samarbete, engagemang och balans i livet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KungSängen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2022
  • Ansök senast: 21 juli 2022

Postadress

Ryckepungsvägen 9
FALUN, 79177

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024