OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Diös erbjuder lokaler och bostäder på tillväxtorter i norra Sverige. Med ca 370 fastigheter, en uthyrningsbar yta om ca 1 500 000 kvm och ett marknadsvärde som per den 30 juni 2013 uppgick till ca 11,7 Mdr, är bolaget norra Sveriges största privata fastighetsägare. Diös arbetar med ett långsiktigt hållbarhetsperspektiv för att skapa värden för hyresgäster och ägare. Diös aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordiska Börs Stockholm, lista Mid Cap och har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen. Nu söker vi medarbetare som tillsammans med oss vill arbeta för vår vision ”att vara den mest framgångsrika fastighetsägaren och aktivt bidra till samhällsutvecklingen på vår marknad”. Diös finns idag representerade på sex marknadsområden: Gävleborg, Dalarna, Västernorrland, Jämtland, Västerbotten och Norrbotten. Huvudkontoret ligger i Östersund.
Läs mer om företaget på www.dios.se
Arbetsbeskrivning
Till vårt marknadsområde Östersund söker vi nu en marknadsområdesadministratör (MO-administratör) med inriktning mot företagets bostadsbestånd som består av drygt 1,100 lägenheter. Som MO-administratör hos Diös Fastigheter kommer du att vara våra hyresgästers primära kontaktperson avseende frågor kring hyresavtalet och med det följer ett ansvar för att företaget erbjuder god kundservice i form av förtroendefulla och goda hyresgästkontakter, både per telefon och personliga möten. Vidare kommer du att arbeta med hyresadministrationen som inkluderar till exempel bedömning av och beslut om nya hyresgäster, administration av hyreskontrakt för bostäder, garage och parkeringsplatser, utlämning av nycklar samt administration av bostadskön. I rollen ingår även att vårda och bidra till att utveckla och förbättra de system, rutiner och processer som berör arbetsområdet.
I din roll kommer du att rapportera till marknadsområdeschefen.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, att hantera olika sorters kunder, service och att skapa och etablera goda relationer både internt och externt. Du är van att ta initiativ, arbeta självständigt och visar gott omdöme i dina beslut. Erfarenhet från fastighets-/bostadsbranschen är meriterande men inte ett krav.
Som person värderar du ordning och reda, har integritet och är en god administratör. Vidare trivs du i en roll där du förväntas utveckla de rutiner och processer inom ditt arbetsområde för att effektivisera och förbättra arbetet och servicen. Du bör också ha god sifferkänsla och grundläggande ekonomiska kunskaper.
I övrigt önskar vi goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt god datorvana och kunskaper inom Office-paketet.
Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken senast den 17/11 2013.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Backman på telefon 063-57 66 63 eller e-post karin.backman@se.experis.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20