Marknadsorienterad projektledare till AcadeMedia

Marknadsorienterad projektledare till AcadeMedia

Arbetsbeskrivning

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 16 300 medarbetare på våra drygt 650 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 176 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.

Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

AcadeMedias marknadsavdelning i Göteborg som stöttar koncernens 218 grund- och gymnasieskolor över hela Sverige behöver förstärkas med en marknadsorienterad projektledare. Som anställd hos oss kommer du att tillhöra ett drivet, kreativt och nyfiket team som består av marknadsansvariga, designers och koordinatorer. Vårt kontor är centralt beläget, ett stenkast från Göteborgs centralstation, men vi har hela Sverige som vårt arbetsfält.
Om tjänsten

I rollen som projektledare kommer du att bidra till att marknadsavdelningens prioriterade satsningar, kreativa produktion och stöd till verksamheterna förädlas. Projekten kommer att vara både av långsiktig karaktär och mer konkreta insatser som ex. planering och genomförande av ett event.

Tjänsten omfattar inget personalansvar och du rapporterar till marknadschefen för AcadeMedias grund- och gymnasieskolor. Räkna med uppskattningsvis 30 resdagar per år p.g.a. skolbesök, mässor och andra aktiviteter.  

Huvudsakliga ansvarsområden

• Planera, genomföra och analysera utvalda projekt.
• Budgetera och hantera den löpande uppföljningen.
• Leda kreativa processer. 
• Resurs för övriga marknadsprocesser och aktiviteter.
• Agera som tf. marknadsansvarig vid behov.


Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. 
Kompetenskrav och personliga egenskaper

Vi söker dig som lockas av att arbeta med marknadsföring i projektform. Du är skicklig på att strukturera och göra prioriteringar i ditt arbete, men besitter även en kreativ ådra. Vidare är du övertygande i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt. Din goda samarbetsförmåga gör att du har lätt att förstå och arbeta tillsammans med kollegor från olika delar av verksamheten. Du har akademisk examen inom marknadsföring/kommunikation/projektledning och flera års erfarenhet av liknande roller. 
Ansökan

Samtliga sökningar hanteras via vårt rekryteringssystem och inga ansökningar kommer att hanteras via mail. Vi avser kalla till intervjuer löpande varför vi håller annonsen öppen till dess att vår rekrytering är avslutad.

I samband med ansökan kommer du att få genomföra tre tester som ett led i vår urvalsprocess. Testerna tar uppskattningsvis 30-40 minuter att genomföra och du erhåller en länk till dessa via den mailadress du har angivit i ansökan. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Johanna Andersson via johanna.andersson@academedia.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 november 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Besöksadress

Box 213
None

Postadress

Box 213
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024