OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen att jobba nära engagerade handlare med att driva Supermarkets kampanjförsäljning och utveckla framtidens marknadsplats!
ICA Supermarket är en av fyra butiksprofiler inom ICA Sverige AB och Affärsområde Supermarkets uppgift är att utveckla och stödja profilens 423 butiker. Profilen har ett helhetsansvar för ICA Supermarkets affärsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå. Funktionen är uppdelat i tre funktioner: Profilutveckling, Marknad samt Försäljning & Affärsstöd.
Nu söker vi en Marknadsplatsansvarig (vikariat pga föräldraledighet) hos oss på Supermarket som vill vara spindeln i nätet, jobba med deadlines och ett starkt marknads- och kampanjteam samt övergripande ansvara för Supermarkets kampanj- och marknadsplats.
Det här är ditt blivande jobb
Som Supermarkets marknadsplatsansvarig har du en koordinerande roll för marknadsplatsen och du är ansvarig för Supermarkets kampanjplan (vara/pris) i alla Supermarkets kanaler (analogt, digitalt, riktad och massmarknadsföring).
I din roll arbetar du mycket nära profilmarknadschefen. Tillsammans sätter ni målsättning och utvecklingsplanen för Supermarkets kommunikation och kampanj. Du är ansvarig för att operationalisera målsättningarna tillsammans med analyser och insikter till en kommunikationsplan för Supermarket. Vidare är du ansvarig för att tillsammans med vår kampanjstrateg ta fram förhandlingsuppdraget till kampanjförhandingen.
En viktig del av rollen som marknadsplatsansvarig är samverkan och handlardialog där du ansvarar för:
* avstämning av kampanjprogrammet med Marknadsutskottet
* att sammankalla nyckelmöten i kampanjprocessen som profilinriktning och andra strategiska möten
* att representera marknad- och kampanj i profilens råd och utskott
* kampanjinfo mot profilorganisation och butik via intranät, teamsmöten eller dialog med kampanjansvariga i butik
* fördelning och uppföljning av marknadsintäkter till butik
I din roll leder du sprintplanering enligt vårt nya agila arbetssätt med kampanjtaktiker och jobbar nära kampanjstrategen angående uppföljning, analys och kampanjstrategier. Du har också mycket samarbete med vår in-housebyrå ICA Reklam, såväl som kontakt med många personer inom ICA som content manager, online manager, varuförsörjare och butikskommunikationsansvarig.
Vem är du?
Vi tror att du är en självständig individ, som tycker om att ha många bollar i luften, många kontaktpunkter och tycker det är kul att jobba nära butik och våra handlare. Du behöver kunna hålla lugnet när det blåser samt ha ordning och reda och struktur på arbetet.
Du är analytisk och affärsmässig och tycker det är kul att jobba med analyser och insikter om marknadsföring, kampanj samt med våra nya digitala kanaler som SoMe och banners/display.
Du har:
* Utbildning inom marknadsföring
* Goda kunskaper i officepaketet
* Erfarenhet från marknadsföring och kampanj inom detaljhandel eller DVH
Ledarerfarenhet och erfarenhet från ICA och att jobba i ICA-butik är meriterande
Anställningsform
Vikariat, tillträde 1 december
Kontaktinformation
Profilmarknadschef Viktor Yeomans,
viktor.yeomans@ica.se
Sista dag för ansökan
Ansök så snart som möjligt, då vi gör löpande urval. Dock senast 11 oktober 2020
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Vi på ICA har ett stort behov av ny kompetens. Vi fortsätter därför att rekrytera som vanligt, även under tider av Coronasmitta. För din och vår säkerhet väljer vi att genomföra anställningsintervjuer via video och telefon i första hand
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
Är du nyfiken på oss och vill bli en av våra nya kollegor? Klart du är! Välkommen med din ansökan!