OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT och hemelektronik. Sedan starten 1984 har vi vuxit till en koncern med fler än 1000 engagerade medarbetare i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Idag omsätter vi 6 miljarder kronor och erbjuder omkring 200 000 produkter med tillhörande tjänster via webben och vår katalog. Våra kunder utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Vi erbjuder smarta helhetslösningar, brett sortiment och snabba leveranser – allt för att tillgodose dina IT-behov. Mer information hittar du på dustin.se.Rollen som marknadsprojektledare handlar om att operativt planera, genomföra, koordinera och följa marknadsföringsaktiviteter mot vår Onlineaffär för B2B och B2C i Sverige med tonvikt på B2B. I arbetet ingår att stödja
säljorganisationens aktiviteter och kampanjer, det innebär att hela tiden bearbeta företag och privatkunder med våra erbjudanden genom effektiv marknadsföring och kommunikation online och offline. Du ansvarar för att utforma och genomföra aktivitetsplaner och aktiviteter kopplade till konkreta sälj mål genom att skapa mätbara finansiella resultat genom att maximera avkastning på marknadsförings-insatser, särskilt gällande digital marknadsföring. Du arbetar med både kort- och långsiktiga projekt inom B2B och B2C.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat;
Proaktivt initiera nya kreativa idéer på kampanjkoncept att ta ut mot marknaden
Stödja best practise mellan våra olika länder för online affären och driva detta framåt
Koordinera marknadsaktiviteter i organisationen för att optimera marknadsresurserna och sammanställa marknadsplaner och koordinera genomförandet av marknadsaktiviteter och kampanjer, smått som stort.
Skriva briefer till byråer och andra leverantörer samt godkänna korrektur och följa upp genomförda kampanjer
Budgetansvar 24 miljoner: ansvara för budgetering och kostnadsuppföljning för ditt område på.
Tillsammans med analys och CRM-ansvarig ta fram marknadsplaner för att göra våra befintliga kunder mer lojala och öka SOW.
Arbeta kanaloberoende via webb, sökordsmarknadsföring, sökordsoptimering, banner annonsering, e-postmarknadsföring, youtube, affiliate marknadsföring och sociala medier och offlinekanaler.
Kompetens och erfarenhet;
Akademiker med ekonomi- eller marknadsförings-utbildning.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av online marknadsföring, gärna inom B2B.
Erfaren projektledare.
Du har erfarenhet inom den digitala affären, för- och eftertester.
Det är meriterande om du har en kunskap och känsla för säljande copy texter.
Personliga egenskaper;
Du trivs med att stå i rampljuset. Du har förmåga att översätta en affärsplan till aktiviteter i en marknadsplan. Du älskar att kavla upp armarna för att få saker gjorda. Du har en stark förståelse för företagsmarknaden, teknik och IT. Du trivs med att utveckla nya arbetsprocesser och fatta snabba beslut även när det innefattar svåra val. Du tar ansvar för att dina uppgifter levereras på tid och hugger in där det behövs.
Din intresseanmälan med meritförteckning vill vi ha senast 8/12 2013 genom att du registrerar din ansökan via webbportalen.
Rekryteringsprocessen fortgår löpande.
För ytterligare information om ovanstående tjänst är du välkommen att kontakta Marknadschef Jenny Jerselius via e-post jenny.jerselius@dustin.se eller via telefon 070 2014096 eller gällande rekryteringsprocessen kontakta via e-post personal@dustin.se