Marknadsprojektledare - Office Management

Arbetsbeskrivning

På Office Management är vi fast beslutna att erbjuda våra kunder marknadens bästa teknik och de bästa förutsättningarna för trivsel, samarbete och kommunikation, både nu och på framtidens arbetsplats. Därför spanar vi på framtidens trender. Flexibelt, smart och hållbart är centrala nyckelord, och dessa präglar våra lösningar. Vill du ta steget in i framtiden tillsammans med oss?





Om rollen                                                                                                        

Office Management har idag fem olika affärsområden och till att börja med är det områdena för IT och Dokumenthantering samt Mötesteknik som ansvaret gäller. Vi är inne i en tillväxtresa och ditt mål kommer vara att fortsätta bygga en starkt affärsdriven marknadsfunktion för att öka antalet affärer.

I nära samarbete med affärsområdeschef och säljorganisationen skapar du en marknadsplan utifrån satta affärsmål och i enlighet med koncernens marknadsplan. Som marknadsprojektledare ansvarar du därefter för att planera och utföra marknadsaktiviteter för att attrahera nya kunder samt underhålla befintliga. Rollen innebär även att arbeta med event och varumärkesbyggande aktiviteter på koncernnivå. Du tillhör marknadsavdelningen och rapporterar till Marknadschefen men har ett mycket nära samarbete med Affärsområdeschefen.

Ansvarsområden: 

Sätta strategisk plan för marknadsaktiviteterna för ett eller flera affärsområden Operativt ansvar för att marknadsaktiviteterna levererasEgen produktion av content och kampanjer i form av text samt viss grafisk produktionVal av rätt budskap i rätt kanaler samt säkerställande av tonalitetStödja arbetet med att öka ”nöjd-kund-index” genom kundvårdande insatserSupportera med produktion av säljmaterial

Din bakgrund

För att trivas bra och lyckas i denna roll tror vi att du har arbetat som projektledare eller marknadskoordinator, gärna inom IT-relaterade branscher eller på ett företag som arbetar med B2B och leadsgenererande aktiviteter.

Dessutom behöver du ha:

Erfarenhet av att producera content i form av nyhetsartiklar, text till sociala medier och säljmaterialMinst 5 års erfarenhet av B2B marknadsföring och leadsgenererande arbeteKunskap om SoMe och hur de digitala kanalerna interagerar med andra kanalerErfarenhet av att ha utvecklat både leadsgenererande strategier mot nykund samt merförsäljande strategier mot befintlig kundHögskoleutbildning inom ekonomi, marknadsföring/kommunikation eller likvärdig utbildning genom t ex Berghs el IHMMycket goda kunskaper i svenska och engelskaDet är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Photoshop, Indesign, Premier Pro och i ett marketing automation program





Om dig

Du kommer ha många kontaktytor inom företaget därför är det viktigt att du tycker om att samarbeta med andra. Om du har lätt för att identifiera trender och se nya sätt att marknadsföra produkter kommer du verkligen kunna få utlopp för att skapa nya initiativ och driva dessa framåt.

Rollen innebär att du kan planera och prioritera din agenda utifrån företaget och kundernas bästa. Att ha ett mått av tävlingsanda i sig är bra, vi arbetar KPI-styrt och kämpar hårt för att nå våra mål. Du kommer att ingå i ett superhärligt team med drivna medarbetare och det finns ett stort utrymme och vilja att utvecklas framåt. 





Om Office Management

Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom IT, kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 400 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8 000 kunder i Norden. Office Managent är ledande inom digitalisering av arbetsplatser och samarbetar med andra parter för att ligga i framkant med tjänster inför framtidens arbetsplats. Vi är 250 medarbetare som sitter i fina lokaler i Kista. Läs mer om Office Management

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar Office Management med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se där du får svara på ett antal frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Vi kommer löpande att gå igenom ansökningarna och notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om rollen eller processen, vänligen kontakta Sara Pontander sp@kimm.se.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2021
  • Ansök senast: 22 oktober 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Kommunikatör vikariat

Kommunikatör vikariat

26 november 2024

26 november 2024

Junior Communications Specialist

Junior Communications Specialist

25 november 2024