OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dramaten är Sveriges nationalscen för teater med uppdraget att utveckla och erbjuda sin publik teaterupplevelserpå högsta nivå. Dramatens kommunikationsavdelning kommunicerar med befintliga och möjliga nya publikgrupper, samhället och media, både nationellt och internationellt. Dramatens kommunikationsavdelning arbetar med (områdena) kommunikation och press, marknad och försäljning samt publikarbete. Genom olika spetskompetenser och erfarenheter skapar avdelningen kvalitativa leveranser och genomslag för teaterns innehåll.
Vill du väcka intresse för Dramatens repertoar och få fler att komma till teatern? Har du en förmåga att skapa och bibehålla goda kundrelationer? Sök då till att bli Dramatens nya marknadssäljare inom B2B, med fokus på storkund och företag.
Om rollen
Ditt uppdrag som marknadssäljare inom B2B är att nå ut med Dramatens repertoar och scenkonst till storkunder och företag i syfte att nå nya besökare och få fler att komma till teatern och möjliggöra nya intäktsområden för Dramaten. Som marknadssäljare inom B2B arbetar du proaktivt med att bygga nya relationer samt bearbeta befintliga samarbeten. Du ansvarar för all administration och uppföljning kring dessa samarbeten och initiativ och du arbetar tätt med marknadssäljare inom B2C, publikarbetare för Unga Dramaten och övrigt säljteam.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är;
- Proaktiv försäljning gentemot storkunder och företag i syfte att etablera nya samarbeten exempelvis genom uppsökande arbete, besök, deltagande på olika branschdagar och mässor.
- Bearbetning och vård av befintliga nätverk
- Utföra arbete i CRM-och säljsystem, ex. hantera bokningar, säkerställa registervård, statistik och hantering av kunddata
- Utföra arbete i faktureringssystem
- Hantera säljkanaler inom arbetsområdet
- Utveckla och genomföra upplevelsepaket gentemot storkund och företag
- Koordinera, konfigurera och administrera guidebokningar
- Ge analys och återkoppling kopplat till målgruppsanpassad segmentering
- Bidra med insikter från storkund och företag i löpande webbutveckling
Vi söker dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenheter att arbeta med B2B, du har minst tre års erfarenhet av en liknande roll. Du har erfarenhet av att tala och genomföra presentationer för större grupper och har goda kunskaper i både svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Du har lätt för att arbeta i digitala verktyg och har tidigare erfarenheter av att arbeta i CRM/säljsystem.
Vi söker dig som är positiv, lösningsorienterad, service- och resultatinriktad. Du är självgående och strukturerad i ditt arbete. Du har ett intresse av att arbeta med försäljning och är van att skapa nya relationer. Du är en lagspelare och hjälper dina kollegor när det behövs.
Vi erbjuder
Dramaten erbjuder en kreativ och inspirerande arbetsplats där vi från våra olika professioner arbetar med att skapa förutsättningar för unik scenkonst. Vi eftersträvar hög yrkesmässig kompetens kombinerat med en vilja att undersöka och utveckla arbetssätt och metoder.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid, med 6 månaders provanställning. Viss tjänstgöring på kvällar och helger förekommer. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Dramaten är medlem i arbetsgivarorganisationen Svensk Scenkonst och har kollektivavtal med Scen & Film, DIK och Musikerförbundet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är 4 januari 2023. Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av försäljningsansvarig Jennie Rausner på jennie.rausner@dramaten.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Bjerkander
08-665 61 00
Stephanie Burberry
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Jakob Egge
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Annika Sundmalm
08-665 61 00
Mia Kihlberger
08-665 61 87
Mia Kihlberger
08-665 61 00
Susanne Ömossa
08-665 61 00
Susanna Aronson