Marknadsstrateg

Arbetsbeskrivning

Cancerfondens framgångar beror på vår förmåga att analysera, möta och samverka med omvärlden. Vi behöver beröra människors hjärtan, nå fler med viktig kunskap och få fler att bidra till svensk cancerforskning. För att fortsätta dialogen och kommunikationen till våra givare på bästa tänkbara sätt söker vi nu en Marknadsstrateg till enheten Privat insamling och marknad.

Vilka är vi?
Cancerfonden är Sveriges största insamlingsorganisation och samlar in över 900 miljoner årligen för att färre skall drabbas av och överleva cancer. Du är sannolikt bekant med galan ”Tillsammans mot Cancer” som årligen visas på TV4 och är ett exempel på initiativ inom organisationen.

Som Marknadsstrateg hos oss  blir du en del av en organisation som har snabba processer, är flexibla i sitt sätt att tänka och agera samt har ett stort utvecklingsfokus. Kulturen utmärks av innovationsanda och ett framåtlutat arbetssätt. 

Det här är rätt plats för dig som vill vara med och bidra till att göra verklig skillnad i kampen mot cancer samt verka i en modern och engagerad verksamhet med utveckling i fokus.

Mer om rollen

I rollen som Marknadsstrateg kommer du driva, digitalisera och utveckla insamlingskommunikation med målsättning att öka intäkterna från privatpersoner och företag samt stärka Cancerfondens varumärke. Du har ett strategiskt och operativt ansvar, där du bland annat kommer att:

- Projektleda och kvalitetssäkra kampanjer och marknadsföringsinsatser, samt kvalitetssäkra det kreativa arbetet i dessa.

- Ansvara för brief och avtal kopplat till kampanjer och marknadsföringsinsatser.

- Löpande följa upp och analysera, samt identifiera relevanta KPI:er.

- Driva och säkra att varumärkes- och mediastrategin efterlevs utifrån enhetens uppdrag.

- Arbeta nära relevanta team samt stötta i utvecklingen av digitala arbetssätt.

Om dig

För att lyckas i rollen behöver du vara en person som får saker att hända och gilla att verka i, och driva förändring. Du kan fånga upp en frågeställning, strukturera upp den och har förmågan att skapa framdrift för att nå en lösning. Rollen kräver en tydlig analytisk förmåga och du behöver kunna leda och fördela arbete för att driva projekten, så att de genererar det efterfrågade resultatet.

För att lyckas behöver du vara bra på samarbete och relationer samt kunna driva resultat genom andra. Rollen kräver att du kan sätta upp och driva processer som involverar många olika delar av organisationen. I urvalet lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du har relevant akademisk utbildning inom marknadsföring eller motsvarande. Erfarenhet från projektledning och digital marknadsföring på marknads/ kommunikationsavdelning eller byrå. Vi ser positivt på att du har dokumenterad erfarenhet av att ha drivit framgångsrika 360 kampanjer samt en förståelse och kunskap om marknads-PR, CRM samt ha erfarenhet av att projektleda och kravställa mot team som arbetar med dessa områden.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med placering på Cancerfondens huvudkontor i Stockholm. Efter pandemin har Cancerfonden ett flexibelt upplägg och kan lägga upp arbetet hemifrån och från kontoret ca tre dagar i veckan. Rekryteringsprocessen sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cancerfonden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2022
  • Ansök senast: 2 juni 2023

Liknande jobb


13 november 2024

CRM Lead

CRM Lead

6 november 2024

30 oktober 2024

Strategic Planner

24 oktober 2024