Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till ett hållbart samhälle med utveckling för hela Jämtlands län? Då är detta ett jobb för dig! Länstrafiken ansvarar för att samordna, planera, upphandla och marknadsföra kollektivtrafiken i Jämtlands län och bidrar i sitt arbete till ett mer hållbart samhälle. Verksamheten driver såväl strategisk som operativ verksamhet inom allmän och särskild kollektivtrafik. Vi arbetar dagligen med att göra skillnad och bidra till ett gott liv för människorna i Jämtland Härjedalen.
Område kollektivtrafik ligger organisatoriskt under Regionala utvecklingsförvaltningen inom Region Jämtland Härjedalen. Kollektivtrafiken styrs av en egen politisk nämnd, Kollektivtrafiknämnden, som är vår regionala kollektivtrafikmyndighet. Länstrafiken är vårt varumärke som kommunicerar med våra resenärer och vi består av fyra enheter; Trafik, Kund- och marknad, Försäljning och analys samt Särskild kollektivtrafik. För varje enhet finns en enhetschef som är direkt underställd områdeschefen. På Länstrafiken arbetar cirka 20 medarbetare vars uppdrag är att:
• planera, upphandla och samordna kollektivtrafiken i länet, både regionaltrafik och stadstrafik
• samverka och föra dialog med länets kommuner
• följa upp och förvalta avtal med trafikföretag och andra affärspartners
• att vara en del i den digitala utvecklingen för att förenkla resandet
• att möta resenären i sitt vardagsresande
• utöva myndighetsutövning som regional kollektivtrafikmyndighet och för färdtjänst
ARBETSUPPGIFTER
Som Marknadsstrateg digitala försäljningstjänster och analys har du en nyckelroll i att samordna och vidareutveckla våra digitala tjänster och försäljningssystem. Du säkerställer att våra tjänster möter resenärernas behov och att kollektivtrafikens försäljningskanaler är effektiva och tillgängliga. Rollen omfattar både strategiskt och operativt arbete med fokus på utveckling och förvaltning av försäljningssystem, kundgränssnitt och utbud.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
• Operativt ansvar för vårt digitala biljettutbud, prissättning och försäljningskanaler.
• Leda och koordinera utveckling och innehåll för självservicefunktioner som Mina Sidor och resenärsappen.
• Utföra tester och implementera förbättringar i våra system och digitala tjänster.
• Genomföra kundundersökningar för att analysera och optimera resenärsupplevelsen.
• Samarbeta med externa partners, leverantörer och interna team för att driva utvecklingsprojekt och säkerställa enhetliga processer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Högskole- eller eftergymnasial utbildning primärt inom marknadsföring, försäljning och digital utveckling. Du kan också ha annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Bred erfarenhet av digital tjänsteutveckling och försäljningssystem, gärna inom B2B eller kollektivtrafik.
• Erfarenhet av webb- och appadministration, beställning av marknadsförings- och försäljningskampanjer samt god förståelse för digitala publiceringsverktyg.
• Stark förmåga att leda projektområden och samordna resurser i en utvecklingsdriven miljö.
• God analysförmåga och erfarenhet av att dra välgrundade slutsatser från kunddata.
• Du är en strukturerad person och har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
• Hög grad av självständighet, initiativförmåga och ansvarstagande
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, företaget inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
är hittar du mer information om Region Jämtland Härjedalen:
https://www.regionjh.se
Läs mer om att bo och leva i Jämtland Härjedalen:
https://www.tasteget.nu