OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Uddevalla kommun är i ett mycket expansivt skede som en tillväxtkommun, där satsningar på stadsutveckling, ny hamn, exploateringar och infrastruktur dominerar utvecklingen.
Beskrivning
Avdelningen för Hållbar tillväxt söker en Markstrateg. Avdelningen sorterar under Kommunledningskontoret och ansvarar för ett flertal av Kommunstyrelsens verksamhetsansvar, såsom Översiktsplan, Samhällsbyggnadsstrategi, Kollektivtrafik, Infrastruktur, Näringslivsutveckling, Klimat, Energi och Miljöstrategier samt Social hållbarhet. På Avdelningen för Hållbar tillväxt finns också sammantaget en mycket god kompetens inom hållbar utveckling och Agenda 2030. Ditt uppdrag kompletterar avdelningens totala kompetens.
Ditt övergripande uppdrag är att hantera kommunens strategiska markplan som sammantaget kan beskriva kommunens markbehov och som skall vara styrande för verkställande nämnder och förvaltningar. Du är van att arbeta i en högintensiv miljö där stort ansvarstagande och engagemang är avgörande för avdelningens framgång. Du har ett gott sinne för ordning och struktur. Din kommunikativa förmåga bidrar till ett lösningsorienterat arbete tillsammans med avdelningens goda arbetskamrater.
Ditt uppdrag har också två perspektiv;
Du kommer att jobba nära avdelningschefen och stötta med underlag för markplanens politiska beslut, vad gäller köp och sälj av mark, markreserv, strategisk mark, genomförandeplan, beställarperspektiv och uppföljning. Du kommer vid behov också redogöra för både strategiska vägval och genomförandeprocesser gentemot berörd politik, främst kommunstyrelsen.
Du arbetar också med avdelningens samordnande uppdrag och nära kollegor i avdelningen, speciellt inom översiktsplan, etableringar, infrastruktur och samhällsbyggnadsprocesser. I det operativa arbetet kan du vid behov bidra till ökad affärstakt i markaffärer, vad gäller köp/sälj och bytesaffärer. Du arbetar också nära kollegor i andra berörda förvaltningar och kommunala bolag.
Kvalifikationer
Du som söker tjänsten, skall ha följande kvalifikationer och erfarenheter;
- Arbetserfarenhet av mark- och etableringsarbete.
- Kunskap och erfarenhet av beställar-utförarperspektivet
- Goda kunskaper i fastighetsjuridik och fastighetsekonomi.
- Erfarenhet av utredningar och strategiska styrdokument.
- God förståelse för den kommunala planerings- och beslutsprocessen.
- God förmåga att i tal och skrift, kunna beskriva ekonomiska tillstånd.
- Inneha högskoleutbildning inom området eller motsvarande.
- Kunna arbeta proaktivt.
- Ha sinne för affärsverksamhet.
Till detta uppdrag, hoppas vi att du har goda ledaregenskaper, gott humör, är strategisk och målfokuserad. Det ses som en merit om du har erfarenhet av arbete i en offentlig, politiskt styrd verksamhet
Din arbetsplats blir på avdelningen för Hållbar tillväxt i Uddevalla. Du behöver också B-körkort för att kunna genomföra ditt uppdrag.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078