OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det där gjorde oss glada! Att du började läsa och såg att vi på ESS letar efter en person som kan göra oss bättre på marknadsföring, E-com, berättelser, kanalstrategier, funnels och att få fler människor att testa våra 12 olika destinationer (vi kallar hotellen så) och sen snabbt vilja komma tillbaka. Lite billigt trick kanske att stava fel där uppe i rubriken men nu hoppas vi på att du vill stanna kvar här en stund till.
Jo, så här är det. Vi söker dig som vill leda och utveckla vårt marknads- och E-com team och göra ESS och våra destinationer till fortsatt intressanta så att de kan utvecklas snabbt i rätt riktning. Vi är entreprenörer hela gänget. Så känns det. Vi brinner för att göra saker med hjärtat, tänka långsiktigt och låta vår nyfikenhet och våra värderingar visa vägen. Vi gillar också att leverera effekt, älskar att leta i all data, älskar att lansera nytt, tycker om smarta lösningar, charmigt och personligt innehåll och vi hatar ROI som är under 25 och när det finns rum kvar att sälja. Ystad Saltsjöbad har 98 procents beläggning och Falkenberg Strandbad, Ellery Beach House och Steam Hotel är inte långt efter. I familjen hittar du också Hotel Pigalle, Bellora, Fyri, Marienlyst, Villa Strandvägen, Home of ESS, Jimmy’z och Örenäs Slott.
Marknads- och E-com teamet består idag av dig och tio riktigt vassa, roliga och taggade människor. Några har jobbat länge, andra är lite nyare men alla jobbar tillsammans.
Vi ser oss som en egen liten stark och digitalt snabb byrå. Alltid med våra 12 destinationer nära (14 nästa år). Arbetet för ditt team pendlar mellan alla varumärken och uppgifterna varierar från ny sajt till nyhetsbrevstrategier, kampanjgrafik, film och foto, stories, paid, SEO, ämnesrader, go-to-market-planer, Black Friday, bokningsmotorer och hur teamet kan hjälpa till mot målet om hög beläggning och stark NPS och bra Value for money. Vi pratar mycket om just det. Att kunna skapa effekt och att få många gäster att komma till oss men i samma sekund också förstå hur gästerna vill rekommendera oss till vänner, kollegor och familj.
Vi är precis i starten på en spännande resa med att arbeta än mer med just CRM, att prata med respektive gäst på rätt sätt vid rätt tidpunkt i rätt kanal är något vi brinner mycket för. I din roll jobbar du mycket nära vår CRM enhet och tillsammans förflyttar ni oss framåt i arbetet med kampanj och kommunikation.
Vi tror att du är en person som är riktigt bra på att kombinera strategi och taktik. Som startade din resa med att göra kampanjer själv och inte har låtit byråer eller konsulter äga dina Analytics- eller social media konton hela tiden. Att du är en intressant och inspirerande ledare som brinner för marknadsföring, branding och allt som är digitalt. Du behöver ingen erfarenhet från hotellbranschen för vi tittar inte särskilt mycket på den. Kanske har du istället jobbat inom reklam, mode, retail, nöje, musik, bilindustrin eller resor? Eller så är det kanske inte viktigt alls utan det mest centrala är att du fortfarande ler lite åt den där felstavningen uppe i rubriken.
Slutligen, innan vi kommer till den traditionella punktlistan med arbetsuppgifter och kompetenskrav så vill vi säga varmt välkommen till oss!
Huvudarbetsuppgifter:
- Omsätta ESS Groups övergripande strategier samt destinationernas affärsplaner till kommersiella planer, KPIs och actions för marknadsavdelningen.
- Utveckla respektive destinations marknadsarbete kring branding och varumärke. Upprätta plan och arbeta nära Brand Director och VD/GM i det arbetet med fokus på nya idéer och mål om att skapa stort engagemang.
- Kommunicera fastställda strategier och planer inom ditt område för ledningslinjen, medarbetare och destinationerna.
- Säkerställa och kontinuerligt utveckla rutiner och organisation för effektivt samarbete med destinationerna.
- Target-, prognos- och resultatansvar.
- Kunskap om analys av SEM/SEO, samt strategi och samarbete/kravställning på samarbetspartners/digitala byrå.
- Analysera och ha ett stort intresse av utfallet kring genomförda aktiviteter för att säkerställa bäst möjliga ROI, session value, konvertering och ökat antal återkommande såväl som nya besökare/gäster.
Kompetenskrav & Profil:
- Du har varit med och byggt, värnat och resonerat kring utvecklingen av varumärke och bolag.
- Kreativ, inspirerande och trygg ledare som är socialt intresserad.
- Du brinner för riktigt bra marknadsföring, reklam, digitala frågeställningar, idéer i kombination med försäljning
- Utbildning och/eller stor erfarenhet inom E-com och marknadsföring.
- Stark analytisk förmåga. Du gillar att förstå varför och excel tycker du om
- Goda kunskaper i minst ett skandinaviskt språk samt engelska, i tal och skrift.
- Erfarenhet av PR, influencer marketing och/eller arbete på content eller reklambyrå är meriterande
- Ett stort nätverk på såväl LinkedIn som IRL.
- Prestigelös men driven och positiv.
- God kommunikationsförmåga.
Placering är i Göteborg på vårt huvudkontor på Vasagatan (snart på Jimmyz). Du sitter i ESS Groups kommersiella ledningsgrupp och rapporterar till Anna-Carin Rasmusson som är kommersiell direktör.
Hoppas vi ses!
Är du fortsatt intresserad? Så bra! Svara på frågorna och klicka med din CV, sänd gärna med saker du är stolt över. Har du frågor? Kontakta Anna:petersson@essgroup.se