MAS - Medicinskt ansvarig sjuksköterska - sökes!

MAS - Medicinskt ansvarig sjuksköterska - sökes!

Arbetsbeskrivning

Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen.

Som medarbetare i Gagnefs kommun delar vi en gemensam värdegrund – det vill säga de grundläggande värderingar och förhållningssätt som gäller. Den genomsyrar vårt dagliga arbete.


https://youtu.be/xrInzj-oJC8



- Jag är här för alla i Gagnefs kommun

- Jag är kommunikativ och möter människor med respekt

- Jag ser utvecklingsmöjligheter, reflekterar och agerar








Inom socialförvaltningen arbetar vi mycket med utveckling och strategier för att klara framtidens utmaningar.

Vi ansvarar för många olika verksamheter, bland annat inom äldreomsorg, omsorg till personer med funktionsnedsättning, myndighetsutövning samt arbetsmarknadsåtgärder. Tillsammans arbetar vi med ständiga förbättringar i det dagliga arbetet. Det kan vara förbättringar för våra brukare, medarbetare eller annat som gör att vi blir mer effektiva och gör rätt saker på jobbet. För oss är det viktigt att alla medarbetare är delaktiga och trivs med sitt arbete.

Som medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) ingår du i ledningsgruppen för socialförvaltningen med socialchef, verksamhetschefer samt verksamhetsutvecklare. Tillsammans arbetar ledningsgruppen för att långsiktigt planera för ett hållbart och tryggt stöd för kommunens medborgare. 

I resan med framtidens utmaningar ingår bland annat ett arbete med God och Nära Vård, för att i allt högre grad kunna organisera och bedriva arbetet med utgångspunkt från ett personcentrerat perspektiv och ett sömlöst samarbete med berörda aktörer. Parallellt pågår ett arbete med utvecklingen av digitala hjälpmedel och välfärdsteknik för att alla medarbetare ska kunna arbeta smartare mot våra medborgare. Vill du axla en spännande utmaning och vara med och bidra till att kommunen håller rätt kvalitet inom framtidens hälso- och sjukvård? Tveka inte - sök till oss!

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara en nyckelperson i kommunens kvalitets- och utvecklingsarbete inom hälso- och sjukvårdsfrågor. Som MAS har du, tillsammans med socialchef och verksamhetschefer, det övergripande ansvaret för att säkerställa trygghet och säkerhet inom Socialförvaltningens verksamheter. Du ansvarar även för att all vård och behandling följer den lagstiftning som finns samt är ytterst ansvarig för patientsäkerheten. I rollen ingår operativa arbetsuppgifter som exempelvis att leda arbetet med att ta fram riktlinjer/rutiner, uppföljning och avvikelsehantering. Det är även du som arbetar med utredningar vid exempelvis anmälan av vård-skada, lex Maria. 

Som MAS är du är en viktig stödfunktion för chefer och medarbetare i förvaltningen och arbetar aktivt med att ge verksamheterna stöd, utbildning, vara sakkunnig i hälso- och sjukvårdsfrågor samt arbeta med kvalitets- och utvecklingsfrågor inom förvaltningen.  Du kommer kontinuerligt att samverka och samarbeta både med interna och externa aktörer, exempelvis med MAR (Medicinskt ansvarig för rehabilitering) som du även täcker upp för vid frånvaro. Andra interna uppdrag som ingår är att förmedla information till politiker, chefer och medarbetare om författningar, anmälningsärenden samt om utvecklingen av hälso- och sjukvårdens kvalitet. Du kommer även att medverka till att utveckla vårdplaneringsrutiner och övergripande gränsdragningsfrågor både internt och externt. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med flerårig erfarenhet av hälso- och sjukvårdsarbete, gärna inom region och/eller kommun. Kanske har du tidigare arbetat som MAS? För rollen krävs mycket god kunskap om lagar, författningar och andra regler för hälso- och sjukvård samt om kommunala verksamheter inom vård och omsorg. Det är meriterande om du har relevant specialistutbildning, exempelvis distriktssköterska.  Du har tidigare arbetat med utvecklingsarbete inom hälso- och sjukvårdsfrågor. Vi ser gärna att du har vana av att skriva rutiner och styrande dokument. Du är trygg i din digitala kompetens och har goda kunskaper om kraven på dokumentation inom hälso- och sjukvårdsarbetet. 

Vem är du? Som person är du självständig, har mod att agera efter egen bedömning och tidvis fatta svåra beslut. Du är flexibel, lyhörd, lösningsorienterad med fokus på framtid och utveckling samt har lätt att inspirera och skapa engagemang tillsammans med andra. Du kan strukturera, organisera och prioritera ditt arbete samt snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter vid ändrade omständigheter. Du tycker om och har vana av att leda andra utan att för den skull vara chef, vilket betyder att du har en god pedagogisk förmåga där du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift.

Villkor
Tillsvidareanställning, med tillträde enligt överenskommelse. B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder dig
Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare, både för att attrahera nya medarbetare och för tidigare anställda. Som ett led i detta erbjuder vi dig i denna roll bland annat:

- 39 timmars arbetsvecka
- möjlighet till semesterväxling
- ett generöst flextidsavtal
- en hälsoförsäkring där friskvård och vägledande samtal ingår 

Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar.


Övrigt

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej. 


Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun,785 80 Gagnef.  I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och en tydlig information om myndighetsbeslut om skyddade personuppgifter. Önskvärt är att Skatteverkets beslut om skyddade personuppgifter följer med ansökan för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Postadress

Storgatan 13
Mellerud, 46480

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024