OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar ca 1300 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 000 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Beskrivning
Lysekil och Sotenäs har natursköna lägen med fantastiska rekreationsområden längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo.
Kommunerna har tillsammans ca 24 000 innevånare, ett väl utvecklat näringsliv, god kommunal service och är just nu inne i ett omfattande utvecklingsarbete.
Fördelarna med att arbeta och leva här är många, vi har Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor och möjlighet till en aktiv fritid. Våra kommuner lever året runt och positiva människor inspirerar varandra till nya idéer, visar tolerans och samarbetar för att åstadkomma en bra kommunal verksamhet.
Kommunernas förvaltningar befinner sig i en tid av utveckling och nyorientering i sin verksamhet. Vår nuvarande MAS går i pension och nu söker vi ny medarbetare för det fortsatta utvecklingsarbetet inom vård-och omsorg. Vi kan erbjuda dig stimulerande arbetsuppgifter i en spännande miljö där vi är inne i ett utvecklingsskede som präglas av positivism och framtidstro.
Arbetsuppgifter
Som MAS kommer du att arbeta övergripande med hälso- och sjukvårdsfrågor i Lysekils och Sotenäs kommun. Ansvaret är lagstyrt för att patienterna ska få en säker och ändamålsenlig hälso- och sjukvård av god kvalitet inom kommunens ansvarsområde. I uppdraget ingår kvalitetssäkring av hälso- och sjukvårdens processer, skapa rutiner samt uppföljning och utvärdering av patientsäkerhet och vårdkvalitet. Du kommer att ha ett nära samarbete med den MAS som verkar i Munkedal och tillsammans verkar ni för att verksamheterna skall bedrivas snarlikt över kommungränserna.
Som MAS har du ett särskilt medicinskt ansvar för att:
Patienten får en säker och ändamålsenlig hälso- och sjukvård av god kvalitet och att det finns rutiner för att kontakta läkare och annan hälso- och sjukvårdspersonal vid behov.
Patienten får den hälso- och sjukvård läkaren har bestämt.
Rutinerna för läkemedelshantering är säkra och att besluten om delegering är patientsäkra.
Patientjournaler förs och att anmälan görs till kommunal nämnd om en patient utsatts för allvarlig skada eller sjukdom i samband med vård och behandling eller utsatts för risk för det, enligt Lex Maria.
I MAS-uppdraget ingår att bedriva ett utvecklingsarbete inom hälso- och sjukvårdsområdet och mot angränsande områden inom socialtjänst, samt omvärldsbevaka och lyfta in förändringsbehov till ledningen i de båda kommunerna. Utvecklingsarbetet sker utifrån socialförvaltningens/omsorgsförvaltningens ledningssystem och kan exempelvis handla om intern och extern samverkan mellan yrkeskategorier och huvudmän. Du ingår i ett nätverk för MAS inom närliggande kommuner.
Kvalifikationer
Du som söker är legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning som distriktssköterska eller annan specialistutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har bred praktisk erfarenhet inom kommunal hälso- och sjukvård. Det är meriterande om du har arbetat inom kommunal verksamhet och/eller region tidigare. Vana av att arbeta med olika typer av verksamhetssystem är ett krav. Du behöver även inneha B-körkort.
Vi söker dig som har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett välfungerande och effektivt sätt. Du är självgående, ansvarstagande och visar god förståelse för ditt uppdrag samtidigt som du har förmågan att inta ett helhetsperspektiv där du ser till verksamhetens bästa i ditt agerande och beslut.
Du är analytisk och lägger stor vikt vid att göra korrekta avvägningar och prioriteringar där du väger samman komplex information och andra typer av hänsynstagande innan du agerar eller fattar beslut. Du har även förmåga att leda, motivera och förse andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du samverkar med andra på ett lyhört och effektivt sätt, samt för en tydlig kommunikation där du säkerställer att budskap når fram och att förväntningar är klara för alla berörda parter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där egenskaper som engagemang, kommunikationsförmåga, samarbetsvilja och förmåga till helhetssyn är särskilt viktiga.
Vi strävar efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Villkor
Tjänsten är fördelad 50/50% MAS till socialförvaltningen Lysekils Kommun och omsorgsförvaltningen i Sotenäs kommun.
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?
Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.
Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.