Master Data Manager till FRISTADS

Master Data Manager till FRISTADS

Arbetsbeskrivning

Fristads har sedan 1925 utmanat och drivit utvecklingen av slitstarka och funktionella yrkeskläder, alltid med användaren i fokus samt med innovation och hållbarhet som drivkrafter. I vårt produktsortiment finns såväl klassiska som moderna plagg för en rad branscher och våra plagg är gjorda för att leva upp till de högsta kraven när det gäller kvalitet, säkerhet och komfort.

Fristads är en del av Hultafors Group, som ägs av Investment Latour AB och erbjuder en bred portfölj av produkter och varumärken för professionella användare. Läs mer på www.fristads.com.

Hultafors Group har mer än 1000 anställda och omsättningen uppgick 2020 till 3,6 miljarder SEK. www.hultaforsgroup.com

Vill du leda, utveckla och kvalitetssäkra @Fristads internationella Master Data-funktion?

I rollen som Master Data Manager får du en rolig, varierande och spännande tillvaro på jobbet. Tjänsten innefattar helhetsansvar för all masterdata inom FRISTADS och tillhörande bolag, personalansvar för 6 medarbetare, vars arbete fokuserar på produkt, kundinformation och leverantör. Tillsammans arbetar ni med koordinering, planering och hantering av frågor/ärenden relaterade till Master Data. Din roll tillhör avdelningen Finance som är en del av Shared Service Center, en gemensam servicefunktion för FRISTADS och tillhörande bolag i Europa.

Du kommer vara delaktig i spännande projekt, som direkt eller indirekt berör företagets Master Data-flöden och processer. Det kan vara allt från nya affärsflöden och verksamhetskrav, integrationer med interna applikationer, till uppsättningar mot olika produkt- och varumärkesplattformar. Du får ett stort internt nätverk med många kollegor från olika funktioner, så som Sälj, Finans, Sourcing och Product Development med flera. Du kommer rapportera till Finance Director.

Rollen och företaget ger dig chansen till utveckling i din profession och som människa. Du behöver därför vara nyfiken och utvecklingsinriktad samt motiveras av förstklassig leverans där du ser potential till förbättringar och effektiviseringar i kommunikation med dina kollegor. Tillsammans med teamet motiveras ni av att bidra till en hög leveransupplevelse som håller hög kunskapsnivå, service och driv.

Våra värderingar
Våra värderingar Passion, Enkelhet, Tillsammans, är viktiga för oss. Som medarbetare hos oss är du en viktig ambassadör och förebild för dessa värderingar både internt och externt. Vi hoppas därför att denna värdegrund stämmer väl med dig.

Vår önskelista

Krav

• Du har en slutförd gymnasieutbildning
• Du har bred och god erfarenhet av större affärssystem
• God erfarenhet av applikationer, system och processer
• God erfarenhet av att ta fram bättre flöden/processer med beskrivningar
• Internationell erfarenhet arbetsmässigt
• Erfarenhet av automatiseringsprocesser/flöden (ha den ådran och gilla det)
• Erfarenhet av att köpa in varor och tjänster enligt attestordning
• Engelska i tal och skrift
• Goda Excelkunskaper
• Goda kunskaper i databashantering
• B-körkort

Meriterande

• Eftergymnasial utbildning inom IT
• God erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av att vara ledare
• Kunskap om LEAN-processer
• Erfarenhet av PIM för E-commerce
• M3

Som person är du ledaren och teamspelaren, du är drivande samt vågar ställa krav på din omgivning, med ödmjukhet. Du måste ha ett genuint intresse och kunskap om att verka inom en servicefunktion. Du tycker om att ta ett helhetsansvar för området men kan även kunna djupdyka in i detaljerna då det behövs. Du är mån om att förstå hur ditt och gruppens arbete bidrar och samverkar med övriga verksamheten. Du behöver tänka utveckling, enkelhet och tillsammans samt ha ett öppet sinne. Du trivs i en internationell och öppen atmosfär och har stor ansvarskänsla för att leverera resultat i tid.

Kanske arbetar du i en liknande roll idag eller känner dig redo att ta nästa kliv i din utveckling, då kan denna tjänst vara rätt för dig.

Placering

Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Borås.

Resor

Kan förekomma till Fristads enheter inom Sverige och Europa.

Kontakt
Visst låter det som en roll för just dig? Tveka inte att skicka in din ansökan snarast via framrekrytering.se, vi arbetar med löpande urval. Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Katarina Czudowska 073-517 37 89, katarina@framrekrytering.se

Välkommen med din ansökan😊

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FRAM (Framgång Borås AB)
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Liknande jobb


11 december 2024

Informationsarkitekt, Gävle

Informationsarkitekt, Gävle

15 november 2024

Erfaren Informationsarkitekt, Gävle

Erfaren Informationsarkitekt, Gävle

15 november 2024

Information Architect

25 september 2024