OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns möjligheten för dig som är på jakt efter en instegsroll på ett spännande bolag som har utveckling i fokus! Trivs du i en administrativ roll där du får glänsa med din förmåga att vara noggrann? Då kan detta vara ett perfekt första, eller nästa steg i din karriär! Vi söker dig som kan starta i september och välkomnar varmt din ansökan redan idag.
OM TJÄNSTEN
Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. De mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer de att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Detta genom att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden samt erbjuda tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer via en plattform de bygger nya moderna tjänster på.
Till Sundsvall söker vi nu tre administratörer som kommer att ha en avgörande roll i Biometrias arbete för att lansera sitt nya affärssystem Viol 3. I rollen kommer du tillsammans med dina kollegor ansvara för att flytta över masterdata in i Biometrias nya system, där din förmåga att vara effektiv och noggrann kommer att vara till stor hjälp. Du välkomnas in i ett team som besitter mycket god kompetens inom området och som inte tvekar att hjälpa till när det behövs, och kommer inledningsvis ha en mentor som stöd för att ge dig bästa förutsättningar in i rollen.
Du erbjuds
- En instegsroll på ett företag med goda karriärmöjligheter
- En självständig roll där du får ta stort eget ansvar
- En inledande utbildning för att kunna bli självgående i de specifika arbetsuppgifterna
- Trevliga kollegor och bra mentorskap
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Administration av datamängder utifrån inkomna beställningar via ärendehanteringssystemet Salesforce
* Löpande kontakt med kunder och kollegor över telefon för att utreda beställningsunderlag
* Arbete i olika IT system kopplade till VIOL 3 plattformen för att säkerställa korrekt data
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad examen från universitet inom IT, teknik eller ekonomi, alternativt erfarenhet från en liknande roll
- Är obehindrad i svenska samt har goda kunskaper i engelska då båda språken används i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i Microsoft Office paketet och känner dig bekväm med att jobba i Excel
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att jobba i affärssystem
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Målmedveten
- Ansvarstagande
Övrig information:
- Start: Början av september
- Omfattning: Heltid, tidsbegränsat uppdrag fram till maj 2025
- Arbetstider: 08:00-17:00
- Placering: Sundsvall
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231