Masterdata Coordinator till Synsam Group

Masterdata Coordinator till Synsam Group

Arbetsbeskrivning

Synsam Group har under de senaste åren framgångsrikt genomfört en omfattande transformation av hela sitt erbjudande och skapat en rad innovativa, hållbara och attraktiva koncept utifrån våra kunders behov, vilket lett både hög kundnöjdhet och en stark tillväxt. Vår ambition är att fortsätta vara den branschledande aktören inom både ögonhälsa och ögonmode med ett tydligt hållbarhetsperspektiv genom hela värdekedjan – och att göra saker som skapar skillnad på riktigt för våra kunder.

Allt detta ställer höga krav på fortsatt utveckling av hela Synsam Group, inte minst inom Supply Chain, där vi nu är mitt uppe i en spännande utvecklingsresa. Därför söker vi nu dig som är intresserad av att jobba och växa vidare i ett spännande bolag, till rollen som Masterdata Coordinator!

Om rollen
Som Masterdata Coordinator har du en viktig roll i att se till att Synsam Group har välfungerande affärsprocesser och en effektiv varuförsörjning i hela organisationen. Du kommer att arbeta med vidareutveckling och implementering av processer, rutiner och system för att säkerställa en välfungerande struktur, regelverk och arbetssätt för Synsam Groups artikelmasterdata i alla berörda system.

Några exempel på vad du kan komma att göra i rollen som Masterdata Coordinator är att:


• Kontrollera och administrera produktlivscykeln i form av infasning, uppdatering och utfasning av artiklar i aktuella system
• Säkerställa korrekt struktur och regelverk för uppdatering för artikelsortimentet samt att organisationen arbetar efter framtagna standarder och regler i området
• Bidra till utveckling och förbättringsarbete inom masterdata – hjälpa till att hitta effektivare arbetssätt samt kontinuerligt följa upp och åtgärda kvalitet på masterdata i syfte att säkerställa att vi har hög datakvalitet
• Delta i och bidra till utvecklings- och förbättringsprojekt inom Synsam Group
• Samarbeta med ett flertal viktiga interna gränssnitt, exempelvis Category, House Brands, Digital Business, Finance och IT mfl

Erfarenhet

• Eftergymnasial utbildning i relevant område, exempelvis ekonomi, IT, logistik eller liknande
• 1-2 års erfarenhet av arbete i affärssystem, gärna Dynamics 365. Erfarenhet av arbete med masterdata är inget krav, men mycket meriterande!
• Goda kunskaper i Excel, erfarenhet av att arbeta med rapporter och behandla stora mängder data

Profil
Vi tror att du som har ett sinne för ordning och struktur, med en stark kvalitetsorientering och ett noggrant arbetssätt är rätt för den här rollen. Har du samtidigt ett lösningsorienterat synsätt och en nyfikenhet och drivkraft att söka och driva igenom förbättringar kommer du ha goda möjligheter att lyckas bra! Eftersom rollen verkar i många gränssnitt kommer du även gynnas av att vara samarbetsorienterad och med god förmåga att kommunicera och nätverka med olika delar av verksamheten.

För att lyckas i rollen ser vi det även som naturligt att du lever enligt Synsam Groups värderingar – för oss är kunden alltid nr 1, vi är innovativa och vi tar ansvar.

Övrigt
Rollens placering är på vårt huvudkontor på St Eriksgatan, centralt i Stockholm.

Om tjänsten

• Rollen rapporterar till Replenishment & Warehouse Manager
• Rollens placering är på Synsam Groups huvudkontor på St Eriksgatan, centralt i Stockholm
• Rollen är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse
• Ansökan sker endast elektroniskt genom länken nedan. Urval sker löpande och det innebär att rollen kan tillsättas på kort varsel. Vänta därför inte med din ansökan, utan sök redan idag!

Om Synsam

Synsam är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och hållbart Lifestyleerbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4000 medarbetare, en omsättning på cirka 5 miljarder kr (rullande 12 månader till september 2022) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). Synsam korades för fjärde året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2022 och blev nyligen utsett till "Sveriges bästa retailbolag 2022" i Market Awards.
www.synsamgroup.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Synsam Group Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2023
  • Ansök senast: 5 maj 2023

Liknande jobb


Product Administrator

Product Administrator

22 november 2024

19 november 2024

12 november 2024