Masterdatakoordinator till Rexel!

Masterdatakoordinator till Rexel!

Arbetsbeskrivning

Rexel är ett världsledande bolag i sin bransch, som nu söker en masterdatakoordinator inom det viktiga området Sol och Ladd. Sök tjänsten redan idag, då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
"Vi driver elektrifieringen av samhället med hållbarhet i fokus. Det innebär att du som jobbar hos oss är med och driver utvecklingen till ett mer hållbart samhälle.” Som masterdatakoordinator kommer du att ingå i ett team om fem personer samt ansvarig chef, som alla arbetar inom olika ansvarsområden. Områdena innefattar allt från kabel och belysning till sol och ladd, där man arbetar mot produktcheferna för Rexels ca 150,000 artiklar som marknadsförs i 60 fysiska butiker och deras e-handelsbutik. Teamet genomsyras av en kultur med mycket god stämning och högt i tak. Du kommer arbeta med sol och ladd-området, och bli expert inom just detta. Detta är ett konsultuppdrag med omgående start, som pågår fram till slutet av sommaren 2024.

Du erbjuds


* En flexibel arbetsplats med möjlighet att delvis arbeta hemifrån
* En tydlig introduktion till teamet och rollen, med erfarna kollegor att lära sig av
* Att vara en del av ett företag i förändring där du får vara med och påverka resan in i framtiden


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administrera och underhålla artikeldata i systemen samt säkerställa att de är korrekta
* Stötta produktcheferna i deras dagliga arbete med produktsortiment
* Ha kontakt med leverantörer för att säkerställa att produktdata är korrekt
* Ansvarar för många olika kontaktytor både inom och utanför bolaget
* Administrerar kommande prisjusteringar flera gånger per år
* Fakturahantering gällande prisavvikelser från leverantörer


VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet inom administration och god systemvana
- Har goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel
- Har mycket goda kunskaper i tal och skrift i Svenska, och goda kunskaper i tal och skrift i Engelska då båda språken används i arbetet

Meriterande om du har
- Erfarenhet inom PIM och/eller ERP

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten
- Självgående
- Serviceinriktad
- Strukturerad

För att lyckas i rollen så är det viktigt att du trivs med att arbeta självständigt inom ditt ansvarsområde. Du kommer att hantera många parallella system och aktiviteter, vilket innebär ett högt tempo där det är viktigt att du är stresstålig och kan leverera kvalitet.

Övrig information:
- Start: Omgående/juni
- Omfattning: Heltid, 40h. Konsultuppdrag till slutet av sommaren 2024.
- Placering: Älvsjö, Stockholm. Möjlighet till remotearbete

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2023
  • Ansök senast: 24 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


6 oktober 2024

Administratör till Drift och förvaltning

Administratör till Drift och förvaltning

25 september 2024

4 oktober 2024