OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsör är en lugn och trygg kommun med närmare 8 700 invånare. Kungsör präglas av en kunglig historia och en sällsynt vacker och unik natur. Centrala Kungsör ligger högt och bebyggelsen sträcker sig ner mot Mälaren. På landsbygden finns ytterligare en tätort, Valskog. Kommunen växer och förändras hela tiden, vi planerar, utvecklar och förbättrar nya och befintliga områden.
Kungsör ligger mitt i Västra Mälardalen, E20 passerar strax utanför tätorten och tågen på Svealandsbanan stannar centralt. Till grannkommunerna reser du snabbt, till Arboga, Köping och Eskilstuna tar det cirka 15 minuter, Västerås och Örebro finns inom 45 minuter och Stockholm når du på en timme med snabbtåg.
I kommunen är vi cirka 700 medarbetare. Tillsammans ser vi till att de viktiga delarna i ett samhälle fungerar. Här är det nära till allt och det finns stora möjligheter för dig att utvecklas och bidra till att skapa framtidens Kungsör.
Om arbetsplatsen
Kung Karls skola är en grundskola i Kungsör med elever i årskurserna 4-9.
Verksamheten inom Kung Karls skola ska präglas av trygghet, lärande, trivsel och arbetsglädje där elevens kunskapsutveckling och sociala utveckling är i centrum. Samtliga elever på Kung Karls skola har tillgång till digitala verktyg.
Till Kung Karls skola söker vi nu en lärare i matematik. Vill du bli en del av vårt härliga team?
Beskrivning
Vi har under höstterminen 2022 gått med i ett forskningsprojekt gällande skriftlig kommunikation i matematik, MUSK. Två av matematiklärarna på Kung Karl samarbetar med två forskare som ingår i projektet. Eleverna i pilotklasserna tränas i att arbeta tillsammans, att göra noggranna och välmotiverade beräkningar och att utvärdera varandras arbeten. Förhoppningen är att i förlängningen höja motivation, kunskaper och resultat hos samtliga elever.
Ditt uppdrag innebär undervisning i matematik i årskurs 7-9 samt mentorskap. I arbetsuppgifterna ingår planering, genomförande och utvärdering av undervisningen i ditt ämne såväl enskilt som i samarbete med arbetslag och andra kollegor.
En viktig del i arbetet är att systematiskt följa elevernas kunskapsutveckling, vilket görs tillsammans med ämneskollegor lett av ämneslagsledare. Du arbetar enligt gällande rutiner för individuella utvecklingsplaner och skriftliga omdömen. Du verkar för att skapa en klassrumssituation där alla elever kan lyckas utifrån sina förutsättningar. Du ansvar även för att samverka med kollegor, elevhälsan, elever och vårdnadshavare för att skapa en trygg och utvecklande miljö för eleverna.
Kvalifikationer
Vi söker främst dig som innehar lärarlegitimation i matematik för årskurs 7-9. Har du annan relevant erfarenhet eller ytterligare behörighet är du också välkommen att söka tjänsten. För oss är det viktigt att du har tydligt elevfokus och vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din personliga lämplighet.
Vi söker dig som har ett naturligt coachande, motiverande och engagerande arbetssätt. Vi förväntar oss att du skapar en trygg lärandemiljö som bygger på ömsesidig respekt och kommunikation. Vidare ska du ha förmågan att skapa väl fungerande samarbeten, med såväl elever som med vårdnadshavare och kollegor för att bidra till en god samverkan på arbetsplatsen.
Välkommen med din ansökan!
Villkor
För anställning inom grundskolan krävs uppvisat utdrag ur belastningsregistret.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Övrigt
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökanden.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kungsörs kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.