Material Controller till internationell koncern

Arbetsbeskrivning

Presentation

Vi söker en Material Controller till en internationellt koncern i Braås. Tjänsten är på konsultbasis under fyra månader med start i omgående och med möjlighet till förlängning.

Välkommen med din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande.

Arbetsuppgifter

MAIN TASKS

- Responsible for material availability until escalation according to established processes to ILE
- Develop supply chain and suppliers within assigned commodity/ies

RESPONSIBILITIES

-See authorities below
- Responsible for material availability on a daily basis. No internal customer disturbed.
- Responsible for long term supplier development and relationship.
- Balance material availability and capital tied up according to current routines and strategic decisions

AUTHORITIES

- Represent VCE BRA logistic interests in dialog with suppliers and P&SM
- Approve extra transport costs according to current routine
- Approve forcing costs at supplier according to current routine
- Request assistance from ILE with underperforming suppliers including management of situation but keep delivery control
- From ILE demand support regarding methods for supplier development, e. g. DP-improvement, better choice of procurement principle, l-fmea etc.
- Handle Factory Master parameters that Inbound Logistics is responsible for within assigned commodity/ies


Utbildning/erfarenhet

- B.Sc in Logistics, equal competence or proven skills
- Proven logistics experience
- Lean/VPS knowledge
- Relevant Factory Master knowledge
- Negotiation skills
- Strong drive and interest for improvement work
- Knowledge of statistics and variations
- Fluent English and local language, written and spoken

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 16 november 2016

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024