Material Manager till ENERCON Energy Converter i Malmö

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet av personalledning inom lager- och logistik? Motiveras du av inflytande med stora möjligheter till påverkan i den dagliga verksamheten? Vill du dessutom vara en del av en framgångsrik och internationell koncern i en spännande framtidsbransch? Då har vi möjligheten för dig!

För vår kunds räkning, ENERCON Energy Converter AB, söker vi nu en Material Manager med placering på huvudkontoret i Malmö, där du blir personalansvarig för ett engagerat team om 2 personer. Detta är en rekrytering och tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start till hösten.

Företagspresentation

Jorden har obegränsade resurser av sol, vind och vatten. Det är en av vår tids mest ansvarsfulla uppgifter att ta till vara dessa resurser i stor skala och vi har antagit denna utmaning. ENERCON är ett av de ledande vindkraftsföretagen i världen. I Landskrona finns ENERCON Windtower Production, vilken är vår ståltornsfabrik och produktionsanläggning med 200 anställda där vindkraftstorn serietillverkas. Mer information om ENERCON-koncernen finner du på: http://www.enercon.de/en-en/

Tjänstebeskrivning

I rollen som Material Manager kommer du att äga huvudansvar för samtliga nationella lager, både avseende artiklar och lagerutformning. Du kommer att ha strategiskt och operativt ansvar inom Material Management med övergripande ansvar för såväl lager som logistik och dess flöden. Tillsammans med avdelningen Service kommer du att ansvara för att bygga upp ett välfungerande materialflöde och vara den ledande och drivande parten i arbetet. Då du kommer att ha en del kontakter med underleverantörer avseende främst kontrakt- och avtal ingår förhandlingar och inköp i rollen. Du kommer att vara brand- och fastighetsansvarig för kontorslokalen där du har din placering och i viss mån även ansvara för fastighetsrelaterade inköp.

Du har ansvar för- och medverkar aktivt till att kvaliteten som lämnar din avdelning uppfyller målen och att allt arbete inom teamet sker i enlighet med gällande lagar, avtal, företagspolicys och arbetsmiljöregler. Resor i tjänsten förekommer på främst nationell nivå.

Kvalifikationer

För att lyckas i tjänsten tror vi att du har minst 5 års erfarenhet av arbetsledning inom lager- och logistik. Meriterande är om du varit delaktig i förändrings- och förbättringsarbeten i syfte att effektivisera och utveckla lager- och logistikflöden, gärna med stöd av Lean(6-Sigma) eller motsvarande. Vi ser gärna att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom relevant område för tjänsten. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Ytterligare språkkunskaper ses som meriterande. Goda färdigheter i MS Office och B-körkort är ett krav och det är meriterande om du har god erfarenhet av SAP.

Hos ENERCON är du en långsiktig investering och kommer få en gedigen introduktionsutbildning för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att lyckas i din yrkesroll.

Egenskaper

Vi söker dig som brinner för att driva igenom förbättringsarbeten- och rationaliseringar med lönsamhet i fokus. Som ledare är du trygg och självständig i ditt ledarskap och agerar konsekvent och tydligt i din kommunikation. Din personlighet kännetecknas av ett högt driv, engagemang och effektivitet. Genom din övertygande personlighet och lyhördhet får du andra människor med dig mot gemensamt uppsatta mål. Du värdesätter ordning och reda och förstår vikten av struktur för ett lyckat resultat.

Vidare har du lätt för att samarbeta och skapa teamkänsla omkring dig. Är du dessutom lösningsorienterad och affärsmässig som person har du goda förutsättningar att lyckas i rollen.

Om Temp-Team
TEMP-TEAM Sverige AB är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och har i över 35 år framgångsrikt rekryterat medarbetare till såväl börsnoterade företag som mindre verksamheter. Vi är en del av en internationell koncern och tillsätter tjänster både inom kollektiv- och tjänstemannasektorn. Läs gärna mer om oss på www.temp-team.se

Ansökan

Vi uppskattar mångfald och ser gärna ett brett spann av sökande till tjänsten. Sök tjänsten via denna länk nedan. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryterare Cindy Kristensson eller Daniel Hilvardén, +46 (0) 40 611 07 71 på TEMP-TEAM Sverige.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Lindström

Daniel Hilvardén

Johanna Herrlander

Daniel Hilvardén
040-611 07 70
Daniel Hilvardén
040-611 07 68
Gunde Algebäck

Sanny Malmberg
040-611 07 61
Eva Engelbertsen
031-632078
Johanna Herrlander
0406110765
Eva Engelbertsen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP-TEAM Sverige AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 2 september 2016

Besöksadress

Nordstadstorget 6, Göteborg
None

Postadress

Nordstadstorget 6
Göteborg, 41105

Liknande jobb


Warehouse Manager

Warehouse Manager

22 november 2024

Lagerchef till CEOS Fritzoe

Lagerchef till CEOS Fritzoe

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024