OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance söker nu dig som vill gå in i en spännande roll som Aftermarket Material Management Analyst. Denna roll går ut på att utföra avancerade analyser av materialhanteringen för eftermarknaden och att säkerställa kvalité på data. Vi söker dig som har erfarenhet av materialplanering, dataanalys relaterat till eftermarknad samt har arbetat med lagerbalansering, gärna inom fordonsindustrin. Mer info hittar du nedan!
Materialanalys, material analysis, materials management, lagerbalansering, after market, aftermarket, data analysis, inventory management, logistics, logistik, supply chain, refill, spare parts, warehouse, refill analyst, market demand, analysis models, data modelling, VBA, .NET
Hur ser arbetet ut?
I rollen som materialanalytiker arbetar du på avdelningen Inventory Management, en del av Logistics Services. Du är ansvarig för att på ett kostnadseffektvit sätt säkerställa tillgängligheten för eftermarknadsprodukter inom bolaget och för att balansera lagerhållningen för högsta tillgänglighet till lägsta möjliga kostnad.
Ditt ansvarsområde inkluderar att analysera prisförslag, hantera lagerbalansering och att ständigt hålla dig uppdaterad med aktuella marknadskrav. Du hanterar avvikelser t ex gällande felaktiga lagersaldon eller tillgänglighet.
Mer information om företaget och rollen ges vid en personlig intervju.
Arbetstider: Vardagar, kontorstid
Uppdragslängd: Långsiktigt - minst 7 mån med god chans till förlängning
Omfattning: 100 %
Ort: Göteborg
Vem är du?
Vi söker dig som har kunskap kring lagerbalansering, logistik, stock management och liknande områden, såväl teoretiskt som praktiskt. Du har troligen en utbildning inom logistik alternativt inom statistik/matematik men vi värdesätter också relevant arbetslivserfarenhet.
Som person har du ett positivt synsätt och en förmåga att ta egna initiativ. Du trivs med att arbeta individuellt men även med att självständigt nå dina mål. Du är en god kommunikatör och har ett affärs- och kundfokus. Dessutom trivs du med att arbeta i en global organisation och ha engelska som arbetsspråk.
Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatspecialist Albin Ljungquist på
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi