OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att hjälpa kunder över hela världen med transporter på maskiner och reservdelar samt skicklig på dataanalys? Har du ett logistiskt intresse och tycker om kommunikation och att bygga relationer? Om ja, sök då denna spännande tjänst!
Heltid med arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-08-06. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta emma.bergvall@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
I denna roll är du ansvarig för att lösa de mest kritiska situationerna för kundens kunder inom maskinhaverier på grund av brist på reservdelar. Du kommer att ingå i ett team med fokus på att stödja kunden internationellt med att hitta snabba lösningar på brådskande restorder, involvera relevanta nätverk (leverantörer, produktion, servicecenter/orderkontor, tekniska team/tekniska lösningar, inköp, materialplanering, lager runt om i världen. Du ska hitta kreativa förbättringar och standardisera dem. Du kommer att följa upp dagligen med avvikelsehantering i transportflödet. Ta emot och utföra brådskande transporter och bokningar.
Ditt huvudfokus kommer att vara:
• Snabb lösning av akuta restorder
• Proaktivt hålla kunden informerad och följa upp beräknad ankomsttid till centralt distributionscenter
• Agera med kunden i åtanke och vara dedikerad att möta interna och externa kunders förväntningar
• Använd vårt breda interna och externa nätverk för att stödja återställning av restorder i världsklass för att säkra maskinens drifttid globalt
• Drive aktiviteter för att utveckla vår försörjningskedja kopplad till reservdelar
• Driv kontinuerliga förbättringar inom funktionen
Kvalifikationer
För att lyckas i din nya roll vill vi att du har följande kunskaper/erfarenhet:
• Logistisk utbildning eller erfarenhet
• Goda kunskaper i engelska, tal och skrift
• Skicklig i dataanalys
Meriterande:
Erfarenhet eller intresse för system, Power BI
Erfarenhet av transporter
Vi söker dig som är välorganiserad och strukturerad för att ge utrymme för innovation och kreativitet samt arbetar för ständig förbättring. Du ska vara kund och serviceminded och ha en problemlösningsförmåga.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044