OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON Sverige är en del av den internationella energikoncernen E.ON SE med huvudkontor i Essen, Tyskland. Inom koncernen jobbar runt 70 000 personer i 15 länder. Verksamheten utgörs i huvudsak av två affärsområden: smarta distributionsnät och innovativa energilösningar för våra kunder.
E.ON levererar el, värme och smarta energilösningar lösningar till ungefär 1 miljon privat- och företagskunder i Sverige. På E.ON Sverige jobbar runt 2 100 engagerade medarbetare.
Det svenska huvudkontor och sätet för vår styrelse finns i Malmö.
Nu söker vi en materialhanterare till vår kund inom energilösningar i Malmö. Du ska trivas att jobba både praktiskt och administrativt och dessutom vara serviceminded. Låter det som något för dig? Sök tjänsten idag!
Om tjänsten
Som Materialhanterare hos E.ON blir du en nyckelperson i verksamheten hos ett fantastiskt gäng.
Din uppgift är att tillsammans med Anläggning och Underhåll driva frågan om strategiska reservdelar. Du ska vara behjälplig med att hålla förutbestämda lagervolymer på reservdelar samt identifiera samordningsvinster med inköp.
Materialhanteraren paketerar också de identifierade reservdelar som beredaren har kopplat till den schemalagda ordern så arbetet kan utföras som planerat. Du är också ansvarig för godsmottagning samt försändelser ut från Värmeverken.
I din roll som materialhanterare ansvarar för att anskaffa lagerfört material baserat på identifierade behov och/eller beställningspunkter men också att medverka till utvecklingen av arbetsprocessen så att den kan ske på effektivast möjliga sätt.
Du har ansvaret för berörda transaktioner i SAP som berör reservdelshantering och lagerhållning och skall besitta fördjupad kunskap i verksamhetssystemet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Ansvara för inköp enligt gällande attest
* Reservdelshantering och lagerhållning
* Praktiska arbetsuppgifter kopplat till förråds- & lagerverksamhet
* Serva verksamheten i Malmöområdet med material
* Dokumentation
Vidare erbjuder vi:
* En viktig roll med ansvar där du får en "spindeln i nätet"-funktion
* Varierande och stimulerande arbetsuppgifter
* En kompetenspräglad, öppen och förbättringsdriven arbetsmiljö
* Ett roligt jobb med högt i tak
Om dig - erfarenheter & kvalifikationer
Vi tror att du tidigare jobbat praktiskt som t. ex. vaktmästare eller på lager. Du ska trivas i en roll där du arbetar självständigt och är handlingskraftig. Du kommer att arbeta ungefär halva tiden praktiskt och halva tiden administrativt. Du drivs av att alltid ge den bästa servicen till kollegor såsom entreprenörer. Viktigt för tjänsten är att du också arbetat i SAP tidigare.
Viktiga erfarenheter och kvalifikationer:
* Erfarenhet av SAP
* Gärna erfarenhet eller intresse av arbete med energilösningar
* B-körkort
* Truckkort är meriterande
Erbjudande
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Detta är ett konsultuppdrag som löper inledningsvis 6 månader med chans till förlängning.
Ansök redan idag!
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Oskarsson via e-post: ida.oskarsson@manpower.se. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.