Materialkonsulent till enheten för verksamhetsnära inköp i Malmö

Materialkonsulent till enheten för verksamhetsnära inköp i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

På koncernstab inköp och ekonomistyrning arbetar cirka 70 medarbetare med att driva Region Skånes inköpsaffärer för varor och tjänster. Vi sitter i moderna och trevliga lokaler på huvudkontoret vid Dockan i Malmö med en mängd trevliga lunchrestauranger i området och nära till allmänna kommunikationer.

Koncernstab inköp och ekonomistyrning genomför offentliga upphandlingar för sammantaget cirka sju miljarder kronor per år och utgörs av tre upphandlingsenheter och det är till enhet verksamhetsnära inköp vi nu söker en materialkonsulent.

Enheten för verksamhetsnära inköp består av inköpsstrateger, materialkonsulenter och en administratör vilka är fördelade i fyra kategoriteam som vardera leds av en kategoriledare. Inom enheten för verksamhetsnära inköp utökar vi nu med en tjänst som materialkonsulent inom kategorin vårdrelaterad förbrukning. Vårdrelaterad förbrukning upphandlar förbrukningsmaterial till sjukvården så som material inom operation, anestesi, sårvård och allmän sjukvård.

Nu söker vi dig som vill vara med och påverka framtidens sjukvård tillsammans med oss!

ARBETSUPPGIFTER
Är du utvecklingsinriktad som person samt vill bli en del av ett framgångsrikt team och arbeta med upphandling kring framtidens inköp? Då kan tjänsten som materialkonsultent hos oss vara en unik möjlighet för dig!

Som materialkonsulent är du länken mellan Koncernstab inköp och ekonomistyrning, vården och produktleverantörerna. Tillsammans med inköpare planerar och genomför du kvalificerat inköpsarbete inom ditt kategoriområde, till din hjälp har du stöttning av expert-/referensgrupp från verksamheten.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• inventera vårdens produktspecifika behov samt omvandla dessa till kravspecifikation tillsammans med expert/referensgrupp
• tillsammans med expert/referensgrupp testa och utvärdera samt bedöma kvalitet och funktion på produkter enligt kravspecifikation
• analysera olika produktområden, verksamhetsbehov och leverantörsmarknader
• planera produkttester, utvärdera och sammanställa resultat
• analysera nya produkter under avtalsperioden samt föreslå utbyten
• följa utveckling gällande vård, metoder, produktförändringar, lagar, standarder och föreskrifter
• informera och ge råd kring upphandlade produkter till berörda parter i vården
• följa upp hur verksamheten nyttjar upphandlat sortiment samt medverka till förbättringar
• hantera leveransstörningar och reklamationer
• initiera utbildningsinsatser och information om upphandlade produkter till berörd personal.

Vikariatet sträcker sig över ett år. Som nyanställd på Koncernstab inköp och ekonomistyrning tilldelas du en mentor och genomgår ett introduktionsprogram. Vi värdesätter kompetensutveckling för våra medarbetare och erbjuder därför kontinuerlig utveckling inom ditt område.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är specialistutbildad operationssjuksköterska eller legitimerad sjuksköterska med erfarenhet inom operation. Har du utöver detta deltagit i upphandlingsarbete i expert/referensgrupper och/eller har erfarenhet från vårdhygien är det meriterande. Likaså är det fördelaktigt om du har erfarenhet av Microsoft Office. Vidare förutsätter vi att du har mycket goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.

I din yrkesroll är du strukturerad, målfokuserad, en god lyssnare samt har en god förmåga att upprätthålla och vidareutveckla relationer med uppdragsgivare, marknadens olika aktörer och övriga intressenter. Som person är du driven med vana att arbeta självständigt samtidigt som du värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor. Du är en effektiv problemlösare som gillar att utvecklas och bidra till dina kollegors utveckling. För att lyckas i rollen är det även av stor vikt att du är serviceinriktad samt motiveras av att utbilda såväl individer som grupper.

Låter detta som en spännande roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag? I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Kontaktpersoner på detta företaget

Lennart Svensson - Enhetschef
040-675 34 18
Magnus Jörgel - Näringslivsutvecklare
0706-67 62 08
För kontakt med fackliga representanter vänligen
040-675 34 06
Therése Friman, Projektledare
040-675 32 34
Åsa Nordström, JUSEK
044-309 30 61
Ralf Rittner, SACO

Therese Andersson, Enhetschef
040- 675 32 44
Inger Sellers, Samhällsplanerare
040-675 32 66
Johan Lidmark - Tf. enhetschef
044-309 30 62
Enhetschef Oddvar Fiskesjö
044-309 34 32

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Koncernkontoret
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

JA Hedlunds väg
Kristianstad, 29189

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024