OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Är du legitimerad sjuksköterska och nyfiken på att få kunskap och erfarenhet inom nya områden? Då kan det vara dig vi söker!
På Koncernstab inköp och ekonomistyrning arbetar cirka 55 medarbetare med att driva Region Skånes inköpsaffärer för varor och tjänster. Offentlig upphandling genomgår en snabb utveckling där Region Skåne utmärker sig nationellt vad gäller att anamma och utveckla effektiva metoder. Digitaliseringen av sjukvården påbörjas nu och stora förändringar kommer att ske - här spelar Koncernstab inköp och ekonomistyrning en viktig roll i förändringsprocessen liksom för att möjliggöra att ny innovativ teknik kan användas.
Koncernstab inköp och ekonomistyrning genomför upphandlingar för sammanlagt cirka sju miljarder kronor per år och utgörs av tre enheter. Enheten för verksamhetsnära inköp består av strategiska inköpare, materialkonsulenter och en administratör, vilka är fördelade i fyra kategoriteam som vardera leds av en kategoriledare. En av dessa kategorier är vårdrelaterad förbrukning som upphandlar förbrukningsmaterial till sjukvården så som material inom operation, anestesi, sårvård och allmän sjukvård.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en materialkonsulent till vårt kategoriteam vårdrelaterad förbrukning.
I rollen som materialkonsulent hos oss är du länken mellan Koncernstab inköp och ekonomistyrning, vården och produktleverantörerna. Du planerar och genomför tillsammans med inköpare kvalificerat inköpsarbete inom ditt kategoriområde. Till din hjälp har du expert- och referensgrupp från verksamheten.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
- Inventera vårdens produktspecifika behov och omvandla dessa till kravspecifikation tillsammans med expert- och referensgrupp.
- Tillsammans med expert- och referensgrupp testa och utvärdera samt bedöma kvalitét och funktion på produkter enligt kravspecifikation.
- Analysera olika produktområden, verksamhetsbehov och leverantörsmarknader.
- Planera produkttester, utvärdera och sammanställa resultat.
- Analysera nya produkter under avtalsperioden och föreslå utbyten.
- Följa utveckling gällande vård, metoder, produktförändringar, lagar, standarder och föreskrifter.
- Informera och ge råd kring upphandlade produkter till berörda parter i vården.
- Följa upp hur verksamheten nyttjar upphandlat sortiment samt medverka till förbättringar.
- Hantera leveransstörningar och reklamationer.
- Initiera utbildningsinsatser och information om upphandlade produkter till berörd personal.
Som nyanställd på Koncernstab inköp och ekonomistyrning tilldelas du en mentor och genomgår ett introduktionsprogram. Vi värdesätter kompetensutveckling för våra medarbetare och erbjuder därför kontinuerlig utveckling inom ditt område under din anställning.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård, därtill har du erfarenhet av att arbeta inom allmänkirurgi. Språkkunskap i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är också ett krav. Vidare är erfarenhet av att delta i upphandlingsarbete i expert- och referensgrupper meriterande. Om du har kunskap från och/eller erfarenhet av att arbeta inom vårdhygien är det också önskvärt. Likaså är det fördelaktigt om du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet.
För att lyckas i rollen tror vi att du är strukturerad, målfokuserad, en god lyssnare samt att du har god förmåga att upprätthålla och vidareutveckla relationer med uppdragsgivare, marknadens olika aktörer och övriga intressenter. Som person är du driven och har god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor. Du är en problemlösare med ett högt arbetstempo som gillar att utvecklas och bidra till dina kollegors utveckling. Därtill ser vi att du är serviceinriktad samt tycker om att informera och utbilda såväl individer som grupper.
I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Lennart Svensson - Enhetschef
040-675 34 18
Magnus Jörgel - Näringslivsutvecklare
0706-67 62 08
För kontakt med fackliga representanter vänligen
040-675 34 06
Therése Friman, Projektledare
040-675 32 34
Åsa Nordström, JUSEK
044-309 30 61
Ralf Rittner, SACO
Therese Andersson, Enhetschef
040- 675 32 44
Inger Sellers, Samhällsplanerare
040-675 32 66
Johan Lidmark - Tf. enhetschef
044-309 30 62
Enhetschef Oddvar Fiskesjö
044-309 34 32