Materialplanerare

Materialplanerare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Du kommer ansvara för att samordna och hantera kundkontakt med leverantörer och kund.
Hantera distributionen av material för företagets verksamhet.
Din roll är att säkerställa att rätt material finns tillgängligt vid rätt tidpunkt för att möta produktion / lager krav.



Ansvarsområden


Fungera som en länk mellan kunder och leverantörer samt första kontaktpunkt.



Lägga och schemalägga beställningar med leverantörer:
Samarbeta med leverantörer för att lägga beställningar baserat på kundbehov.
Utveckla och upprätthålla ett schema för att säkerställa att varor levereras i tid.



Bearbeta kundkrav:
Analysera kundkrav och säkerställ att beställningar överensstämmer med kundens önskemål.
Justera beställningar baserat på förändringar i efterfrågan eller kundspecifikationer.



Upprätthålla dataintegritet för MRP-parametrar:
Säkerställ noggrannhet och konsekvens i data inom Materialbehovsplaneringssystemet (MRP).
Uppdatera och validera regelbundet MRP-parametrar för att återspegla aktuell information.



Övervaka lagernivåer:
Håll koll på lagerbeståndet för att förhindra brist eller överlager.
Generera rapporter för att bedöma lagernivåer och identifiera potentiella problem.



Hantera förberedelse och uppföljning av MRP i e-postfel:
Hantera förberedelse av MRP-data.
Adressera och lösa eventuella fel eller problem i e-posten som rör MRP.



Hantera följarlistan genom att granska öppna order och påskynda material vid behov:
Granska öppna order och prioritera dem baserat på brådskande behov.
Påskynda material för att möta kundkrav eller lösa förseningar.



Följ marknadsplatslistan om det krävs för den specifika filialen:
Håll dig informerad om marknadstrender och förändringar som kan påverka filialen.
Justera strategier baserat på marknadsförhållandena.



Hantera förändringar och införande av nya delar och byte av delar:
Övervaka införandet av nya delar och ändringar av befintliga delar.
Samarbeta med relevanta team för att genomföra dessa förändringar smidigt.



Optimera förpackning:
Utvärdera och förbättra förpackningsprocesser för effektivitet och kostnadseffektivitet.
Säkerställ att förpackningen uppfyller kvalitets- och säkerhetsstandarder.



Förbereda tullpapper och följa upp (om tillämpligt):
Hantera förberedelse av nödvändig dokumentation för tullklarering.
Övervaka tullklareringen och åtgärda eventuella problem som kan uppstå.



Rapportering om förpackning i kundportaler (om tillämpligt):
Tillhandahålla relevant information om förpackning på kundportaler.
Generera och dela rapporter om förpackningen vid behov.



Hantera kundportalen (om tillämpligt):
Övervaka och upprätthålla kundportaler, säkerställande av korrekt och aktuell information.
Svara på förfrågningar och önskemål från kunder genom portalen.



Stödja implementeringen av den operationella planen och stödja mätning och rapportering av status:
Assistera vid implementeringen av den operationella planen.
Mäta och rapportera status för olika operationella aktiviteter.
Ge stöd för att uppnå operationella mål och mål.




Kvalifikationer


Kandidatexamen eller motsvarande genom erfarenhet.
Erfarenhet inom logistik är meriterande.
2-3 års erfarenhet av materialplanering, företrädesvis i en dynamisk miljö.



Analytiska färdigheter.
Kundorienterad.
Goda kommunikationsfärdigheter.
Flexibel attityd.
Förmåga att hantera stress.
Goda kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt.
Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet.
Erfarenhet av ett ERP-paket är meriterande.




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2024
  • Ansök senast: 29 februari 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024