OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för kunds räkning en engagerad och driven materialplanerare med gedigen kompetens inom logistikområdet.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som materialplanerare innebär dels att avropa material via leverantörsavtal. Du kommer aktivt att arbeta med materialplanering, samt ha en roll i process- och leverantörsutveckling. Du ansvarar också för att din del av materialflödet har rätt styrparametrar, du agerar när du ser störningar och verkar för ökad förståelse för vikten av goda arbetssätt och rätt data både internt och externt. Du kommer i din roll även få stort ansvar för att förbättra samt utveckla verksamheten och då bedömer vi att du behärskar office paketet på hög nivå samt kan arbeta med förbättringar strukturerat i form av att specificera nya arbetssätt, arbetsverktyg samt rutiner.
Din profil
Du har en utvecklad förmåga att samarbeta i grupp och att bygga väl fungerande relationer såväl internt som externt. Du kan hantera arbetssituationer där krav på prioriteringsförmåga ställs, då behov av ett flertal operativa insatser kan uppstå samtidigt. Du har ett stort engagemang i ditt arbete, är en effektiv kommunikatör samt har ett strukturerat och systematiskt arbetssätt.
Din utbildningsbakgrund är högskola eller motsvarande. Du har praktisk erfarenhet av materialplanering, arbete med ERP-system samt leverantörsutveckling, företrädesvis inom industriell verksamhet samt goda kunskaper i Excel. Du behärskar engelska i såväl tal som i skrift. Projektledningserfarenhet är meriterande.
Ansökningsförfarande
Tjänsten är till en början en visstidsanställning på 3 månader med chans till förlängning.
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Joanna Engström, joanna.engstrom@industrikompetens.se.
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning och omställning ingår i vårt tjänsteutbud liksom kundunika och standardiserade undersökningar. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor i Östergötland och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23