Materialplanerare med inköpserfarenhet sökes

Materialplanerare med inköpserfarenhet sökes

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation
Premier Kalmar har fått en flygande start – vilket vi är både glada och stolta över!

Vi har flera företag i regionen som vill samverka med oss och därav söker vi nu nya stjärnor.

Tjänstebeskrivning
Till en utav våra kunder i Kalmars närområde söker vi nu dig som är erfaren inom materialplanering och som vill fortsätta att utvecklas inom området.

Som Materialplanerare ansvarar du för att upprätta inköpsavtal med leverantörer, du kommer även att skapa och revidera kvalitetsdokument och processinstruktioner. Du ansvarar du för inköp av råvaror och förpackningsmaterial samt att den interna logistiken dessa fungerar väl.

Du samverkar tätt ihop med vår Produktionsplanerare och tillsammans gör ni daglig uppföljning och har kontakt med linjeansvariga gällande hur arbetet i produktionen fortlöper. Du kommer att vara en viktig ersättare till vår produktionsplanerare vid dennes eventuella frånvaro.

Tjänsten hos vår kund inleds med en provanställning på 6 månader, heltid och dagtid, måndag till fredag. I denna roll rapporterar du till Produktionschef.

Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll har du ett starkt driv och en vilja att ta ansvar för både ditt eget arbetsområde så väl som för hela företaget. Du har relevant eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet av arbetsuppgifter som är ovan beskrivna. Har vi tur besitter du dessutom erfarenhet inom livsmedelsbranschen.

Som person har du god förmåga att kommunicera, detta gör att du snabbt och enkelt gör dig förstådd. Du beskriver dig själv som en analytisk och lösningsorienterad person med förmåga att omsätta strategier till goda resultat. Du är teamorienterad och jobbar lika bra självständigt som i grupp.

Din IT-mognad är hög och du har goda kunskaper i MS Office. Du hanterar svenska och engelska väl, både i tal och skrift.

Tjänsten kräver B-körkort.


Låter det intressant?
Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 3 oktober 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Vi tar ej heller emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!


Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024