OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Nu söker vi materialplanerare/varustyrare och speditörer/säljkoordinatorer till våra globala kunder i Eskilstuna, med uppdragsstart i maj och juni.
Arbetsuppgifter
Som materialplanerare/varustyrare kommer du i huvudsak arbeta med materialstyrning av reservdelar till företagets produkter på maskinsidan. Arbetet bedrivs i en internationell miljö, vilket innebär dagliga kontakter med kollegor, kunder och leverantörer globalt. Som materialplanerare ansvarar du för anskaffningen av material till vår kunds centrallager runtom i världen. Det innebär alla operativa uppgifter som är kopplade mot leverantörerna såsom analysering, prognostisering och planering för framtida behov, planläggning, bristhantering, följa upp leveransförseningar och leverantörsutveckling.
Som speditör/säljkoordinator hanterar du frågor gällande företagets eftermarknad för reservdelar. Du stöttar leverantörer i olika order-, leverans- och logistikärenden. Du har tät kontakt med leverantörer och kunder nationellt och internationellt, samt mycket samarbete med företagets övriga avdelningar gällande bl. a felsökningar, bristhantering och övriga logistikfrågor. I en av de aktuella tjänsterna arbetar man uteslutande mot Kina, så förståelse för kulturella skillnader är viktigt.
Dessa positioner kräver stor flexibilitet och förmåga att snabbt ändra prioriteringar för att möta kundernas behov och kunna lösa problem som dyker upp. Vidare ansvarar du för att utveckla och effektivisera samarbetet med leverantörer enligt företagets strategi. Du kommer aktivt delta i företagets utvecklingsprogram och bidra till arbetet i kundens affärssystem.
Formell kompetens
Kvalifikationer:
Goda kunskaper i svenska och engelska muntligt och skriftligt är ett krav, andra språk är meriterande
Goda kunskaper i Microsoft Office, framförallt Excel
Eftergymnasial utbildning i logistik är meriterande
Erfarenhet av liknande roller krävs
Erfarenhet av affärssystem
Personliga egenskaper
För att passa för tjänsterna, bör du ha rätt driv i kroppen och effektivt och affärsmässigt kunna kommunicera med kollegor och chefer på olika nivåer. Du bör vara bra på att bygga relationer och skapa nätverk. Detta är självständiga arbeten som kräver att du är initiativrik, vågar fatta egna beslut, gör rätt prioriteringar vid behov och kan arbeta under högt tempo. Du brinner för problemlösning och effektivisering, och är strukturerad i ditt arbete. Inställningen att göra allt för att kunden skall få rätt tillgänglighet och service är en självklarhet.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Konsulttjänst heltid/provanställning 6 månader
Det innebär att du är anställd av Lernia Bemanning och jobbar ute hos våra kunder i Eskilstuna.
Tillträdesdag
maj/juni efter överenskommelse
Information
Vi vill komma i kontakt med dig snarast möjligt, om du känner igen dig i någon av de ovan beskrivna rollerna. Tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag då intervjuer kommer ske löpande. För mer information kontakta ansvarig rekryterare. hanna.karlsson@lernia.se
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carl-Fredrik Carlsson
072-254 15 47
Ulf Pettersson
0722-54 15 14
Carl-Fredrik Carlsson
0722-54 15 47
Ali Rezaei
Carl-Fredrik Carlsson
Hanna Karlsson
Hanna Karlsson
072-2541545
Linus Linder
Ulf Pettersson
Lotta Myllyvainio