OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en utbildning inom logistik eller motsvarande, och erfarenhet av arbete med materialflöden? Sök tjänsten redan idag!
Om uppdraget
Vår kund söker en materialplanerare till sin verksamhet i Stockholm. Uppdraget börjar omgående och löper i 6 månader framåt. Du kommer att arbeta i en viktig verksamhet och genomgå ett introduktionsprogram för att få en förståelse för hela bolaget.
Dina arbetsuppgifter
Som materialplanerare säkrar du tillgänglighet på upphandlade produkter i nära samarbete med upphandlingsavdelningen. Du blir en del av planeringsgruppen med 11 medarbetare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Säkerställa rätt lagernivåer på lagerlagda artiklar utifrån direkt och prognosticerat kundbehov
- Arbeta med in- och utfasningar av upphandlat sortiment
- Uppdatera lagernivåer och beställningspunkter i inköpssystem
- Leveransbevaka inleveranser och vid behov arbeta med leveranspåminnelser
- Uppdatera och underhålla affärssystemet med avtalade artiklar och löpande registervård
- Stödja lagerverksamheten för optimal hantering av inkommande produkter och avvikelsehantering
- Tillsammans med medarbetare inom upphandlingsavdelningen ha leverantörskontakter för att säkerställa tillgång av material och rätt säkerhetsnivåer av artiklarna
Dina kvalifikationer
För att passa denna tjänst är du en engagerad och driven person, som har en förmåga att leda sig själv och andra. Du är van vid att samarbeta och kommunicera med leverantörer och kollegor. Du har även lätt att se samband och möjligheter till förbättringar när det kommer till processer och försörjningskedjor.
Krav för tjänsten:
- Eftergymnasial utbildning och examen inom logistik eller likvärdig utbildning
- Erfarenhet av arbete med materialflöden såsom avrop, inköp eller materialplanering
- Erfarenhet av externa kontaktytor (leverantörer och/eller kunder)
- Hög IT-mognad med erfarenhet av arbete i affärssystem
- Van användare av officepaketet
- God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson