OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med materialflöden på ett internationellt bolag som växer i en rasande fart? Såklart du vill! Vi välkomnar dig varmt till Bosch Thermoteknik.
Om företaget
Bosch Thermoteknik AB i Tranås utvecklar, tillverkar och säljer värmepumpar för den europeiska marknaden. Vi är cirka 800 medarbetare och utgör en del av den stora Boschkoncernen som består av cirka 410 000 medarbetare världen över.
Vi arbetar med hållbar förenkling av vardagen där stort fokus ligger på miljö, innovation och utveckling. I Tranås finns en produktionsenhet och ett kompetens- och R&D center. De värmepumpar vi tillverkar hämtar energi från olika källor - berget, vattnet eller luften. Vi arbetar för att ständigt ligga i framkant och bidrar till hållbar energi och en bättre miljö med målet att skapa en förenklad vardag för våra kunder. Kort sagt, vi skapar teknologi som är ”Invented for life”.
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en Materialplanerare till Exportgruppen som är en del av logistikavdelningen och fokuserar på distribution av produkter utanför Sverige. Du ingår i ett glatt team om 11 kollegor och du har ett nära samarbete med två andra materialplanerare.
I rollen arbetar du med planering och lagerstyrning för värmepumpar och tillbehör till regionala och lokala distributionscenter i Tyskland samt till vårt lager i Tranås. Arbetet utförs i flera versioner av affärssystemet SAP och beställningar kommer att göras hos både externa och interna leverantörer.
Ett axplock av arbetsuppgifter:
• Definiera och underhålla lagerhanteringsparametrar
• Underhålla masterdata
• Delta i projekt för in- och utfasning av produkter
• Upprätthålla god kommunikation med externa leverantörer
• Följa upp leveranssäkerhet och reklamationer
• Kommunicera med olika marknader för att samla in information och prognoser
Din profil
Vi söker dig som har en logistikutbildning och/eller relevant arbetslivserfarenhet, gärna inom produktion, logistik och materialflöden. Du har vana av att arbeta med olika affärssystem, inklusive Excel, och andra administrativa verktyg. För att trivas i rollen är du trygg i det engelska språket, i både tal och skrift, och talar du även svenska och tyska är det en fördel.
Du bör också ha erfarenhet av att ha kontakt med leverantörer och/eller kunder och briljerar där med din kommunikativa förmåga. Lagspel och samarbete är något du lockas av samtidigt som du självständigt planerar ditt arbete. Du är analytiskt lagd och applicerar eget initiativ för att hitta lösningar, samtidigt som du har en tät dialog med kollegorna. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökningsförfarande
Rekryteringsprocessen är ett samarbete mellan Bosch och Skill. Du är varmt välkommen med din ansökan på skill.se. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivia Cedervall på olivia.cedervall@skill.se eller Andreas Schmidt på andreas.schmidt@skill.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.