Materialplanerare till Eskilstuna

Materialplanerare till Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att hjälpa kunder över hela världen med drifttid på deras maskiner och är du skicklig på dataanalys? Har du ett logistiskt intresse och tycker om kommunikation och att bygga relationer? Om ja, sök då denna spännande tjänst!


Arbetet är på heltid måndag-fredag, Möjlighet för hybridarbete finns. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-02-12. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta emma.bergvall@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I denna roll är du ansvarig för att lösa de mest kritiska situationerna för kundens kunder inom maskinhaverier på grund av brist på reservdelar. Du kommer att ingå i ett team med fokus på att stödja kunden internationellt med att hitta snabba lösningar på brådskande restorder, involvera relevanta nätverk (leverantörer, produktion, servicecenter/orderkontor, tekniska team/tekniska lösningar, inköp, materialplanering, lager runt om i världen, ge tillförlitlig information och hantera kundernas förväntningar i tid Och naturligtvis att hitta kreativa förbättringar och standardisera dem). 
 
Ditt huvudfokus kommer att vara 
 
• Snabb lösning av akuta restorder 
• Proaktivt hålla kunden informerad och följa upp beräknad ankomsttid till centralt distributionscenter 
• Agera med kunden i åtanke och vara dedikerad att möta interna och externa kunders förväntningar 
• Använd vårt breda interna och externa nätverk för att stödja återställning av restorder i världsklass för att säkra maskinens drifttid globalt 
• Drive aktiviteter för att utveckla vår försörjningskedja kopplad till reservdelar 
• Driv kontinuerliga förbättringar inom funktionen 

Kvalifikationer
För det här uppdraget ser gärna att du har:


-utbildning inom transport och logistik eller likvärdig, du kan också ha några års erfarenhet inom transport och materialplanering. 
- flytande kunskaper i svenska och engelska muntligt och skriftligt 
- Goda kunskaper i Microsoft Office
- erfarenhet av att arbeta i SAP är meriterande.
 
Du trivs med att arbeta efter en tydlig struktur och har en god planeringsförmåga. I den här rollen kommer du att ha ett brett kontaktnät och därför ser vi att du är bra på att bygga relationer och skapa förtroende. Du är driven, kan prioritera vid behov och kan arbeta med problemlösning under högt tempo. 
 
 För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 19 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


3 oktober 2024

3 oktober 2024