Materialplanerare till Husqvarna AB

Arbetsbeskrivning

Presentation

För Husqvarna AB:s räkning söker vi nu en erfaren materialplanerare till ett spännande uppdrag. Uppdraget sker på konsultbasis med start omgående. För rätt person finns det sedan chans till förlängning eventuellt anställning hos Husqvarna AB.

Urval sker löpande, skicka in din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära materialplanering i form av bevakning av leveransavrop samt uppföljning av dessa för att säkerställa att materialflödet tillgodoser tillverkningens behov inom det egna artikelområdet. Du kommer även att ha daglig telefon- och mejlkontakt med leverantörer och till viss del lägga köporder av material och verktyg till dem.

Du kommer att vara med och utveckla leveransprocesser samt få möjligheten att ta eget initiativ till att hitta förbättringsområden inom materialanskaffningen och att driva dem mot leverantörerna samt internt på företaget.
Dina arbetsuppgifter kommer också att innebära arbete med att optimera lagernivåer samt upplägg och underhåll av grunddata i affärssystem för ditt ansvarsområde.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har kompetens inom logistik, produktionsekonomi, och produktionsflöden. Du behöver ha högskoleutbildning inom logistik eller längre erfarenhet av liknande tjänster där du ansvarat för materialförsörjning på ett tillverkande företag.

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har hög kompetens inom affärssystem. Goda kunskaper i Office-programmen är ett krav.

Du blir en nyckelperson i produktionsflödet vilket kräver att du är bra på att kommunicera och samarbeta, både internt och externt. Ditt arbetsätt kännetecknas av hög servicegrad, struktur, noggrannhet och kundfokus. Eftrersom arbetsbelastningen stundtals är intensiv krävs även en hög stresstålighet.

Din förmåga att bidra till kundnöjdhet och din goda känsla för service är en självklarhet i tjänsten.


Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 24 augusti 2016

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024