Materialplanerare till inköpsavdelningen

Materialplanerare till inköpsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med löpande material- och inköpsärenden och vara en viktig kugge i Cranabs materialförsörjningsprocess? Läs mer och sök tjänsten.

Om tjänsten
Som materialplanerare jobbar du i en grupp med 4 kollegor där man delat in arbetet i materialplanering inköp, produktionsplanering och beredning. Du har en nära och daglig dialog med ansvariga kollegor i teamet/produktionen samt med det strategiska inköpet på bolaget. Du ansvarar framförallt för att beställa/avropa inköpsmaterial och bevaka leveranserna.  

Arbetsuppgifter:
Analysera aktuella behov och beställa/avropa inköpsmaterial mot gällande ramavtal.
Detaljplanera, bevaka och administrera leveranskedjan för inköpt material.
Löpande utvärdera och vid behov justera materialanskaffningsparametrar vad gäller orderkvantitet, s k säkerhetslager på befintliga artiklar.
Fakturahantering mot gjorda inköp.
Daglig leverantörkontakt via telefon och mail samt vid vissa tillfällen även besök.

Tjänsten är på heltid, tillsvidare, dagtid mån - fre
Placeringsort: Vindeln med möjligheter till distansarbete
Tillsättning: Under våren 2022
Rekryteringen sker i en s k löpande process så; är du genuint intresserad och passar för tjänsten; sök direkt!

Vem söker vi?
Du är utbildad inom logistik, inköp eller ekonomi, alternativt har du några års erfarenhet av liknande arbete på en tillverkande industri. 
Meriterande är om du dessutom har jobbat i affärssystemet Monitor tidigare och även har viss kännedom om de produkter och processer som ofta används i en tillverkande metallindustri.

Utbildningsnivå: Gymnasial utbildning inom handel/logistik/ekonomi alt. produktionslogistik eller med fördel högskoleutbildning med inriktning logistik/inköp. Svenska och Engelska i tal och skrift. 

Stort fokus kommer ligga på din förmåga att kommunicera, både internt och externt, via mail och telefon och på både engelska och svenska. Vi söker i denna tjänst en person som är trygg och jordnära och som kan hantera svåra frågor och ta höga dialoger med både kollegor, leverantörer och chefer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och söker dig som är engagerad och lösningsorienterad, kan hantera många ”bollar i luften”, samt att du har en god social- och kommunikativ förmåga. Vi värdesätter initiativkraft, lagspel och kvalitetsmedvetenhet och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald.

I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup Umeå. Har du frågor om tjänsten så får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Andreas Lindqvist; andreas.lindqvist@onepartnergroup.se 073-4130611 alternativt ansvarig chef på Cranab: Malin Näslund; malin.naslund@cranab.se.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cranab AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2022
  • Ansök senast: 25 februari 2022

Postadress

Allan Johanssons Väg 4
Vindeln, 92231

Liknande jobb


4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024