Materialplanerare till Saab Kockums

Materialplanerare till Saab Kockums

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av inköp, logistik eller planering? Vill du arbeta i en koordinerande och planerande roll inom inköpsorganisationen hos attraktiva Saab Kockums? Då bör du läsa vidare.

Vi söker efter en Materialplanerare på ett långsiktigt uppdrag hos Saab Kockums som befinner sig på en spännande resa. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om.

Din roll

I din vardag så planerar du och följer upp materialtillgång för projekten. Du koordinerar, prioriterar och kommunicerar materialstatus till dina kollegor både i linjen och i projektorganisationen. Arbetet utförs i tätt samarbete med partners inom både inköpsorganisationen och övrig verksamhet. Detta är en självständig roll där stort ansvar ligger på dig i att styra och driva ditt eget arbete utifrån pågående och planerade projekt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Säkerställa materialplanering baserad på gällande leveransplaner och tillgänglig kapacitet
* Övervaka ERP-systemet med målsättning att materialleverans sker före start av respektive produktionsaktivitet
* Analysera materialtillgängligheten med målsättningen att minimera problem i produktionen med en hög leveransprecision
* Regelbundet uppdatera status kring pågående inköp och materialleveranser enligt information från inköpsorganisationen

Din profil

Vi söker dig med erfarenhet inom inköp, projektplanering och/eller logistik. Du bör ha ett proaktivt förhållningssätt, ett strukturerat arbetssätt och förmågan att hantera en konstant föränderlig arbetsdag med många pågående uppdrag samtidigt.

För att lyckas i rollen behöver du vara engagerad, ha en positiv attityd och ett stort driv att nå uppsatta mål. Du behöver en god analytisk förmåga samt förmåga att lösa och prioritera uppkomna problem, samt ta beslut kring dessa självständigt. Eftersom rollen inkluderar kontakt med flertalet intressenter och krav på samarbete med dessa krävs att du uppskattar den pågående dialogen och har en god social förmåga.

Krav:

* Goda kunskaper i affärssystem och Excel
* God förmåga att kommunicera både muntligt och i skrift

Du har säkert flera erbjudanden att ta ställning till, varför ska du välja oss?

Jefferson Wells ingår i ManpowerGroup som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.

Rent formellt bygger en anställning hos oss, ManpowerGroup, på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du självklart även friskvårdsbidrag, läkarbesök på arbetstid och andra förmåner.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för ditt uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Jonathan Gärdh på 0455-302782 eller e-post: jonathan.gardh@manpower.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.

Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2022
  • Ansök senast: 13 september 2022

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024