OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en självgående och engagerad materialplanerare med ett stort intresse för logistik och planering? Vill du ta dig an spännande utmaningar och arbeta nära produktionen och leverantörerna för att säkerställa smidiga materialhanteringar och leveranser till våra kunder? Då är du den vi söker!
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
• Ansvara för att planera och tillgodose kunders önskemål utifrån verkstadens möjlighet.
• Du kommer främst arbeta inom en del av området inom verksamheten rotorkomponenter.
• Kommunikation med Inköp/ kunder/slutmontage.
• Hantera behov på plan- och produktionsordernivå.
• Ansvara för att hålla tidpunkter för att kunna leverera material som ska till vårt slutmontage inom satta tidsramar.
Din profil
Vi söker dig som har ett intresse för logistik och planering, men inte är främmande för att röra dig ute i vår verkstadsmiljö samt i samarbete med chef och övriga kollegor lösa aktuella materialproblem för att möta våra kunders behov. Dessa utmaningar sträcker sig från att se till att vi startar tillverkning i rätt tid, säkerställer materialflöden in, om brister identifieras kommunicerar med våra interna leverantörer eller inköp för externa leverantörer för att söka en lösning eller omplanera tillverkningen. Du förväntas även hålla våra kunder uppdaterade om leveransprognoser för våra leveranser och agera på förändringar från våra kunders behov. En stor del av det aktiva planeringsarbetet sker i vårt företagsövergripande produktionsplaneringssystem i SAP.
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag.
Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson lina.andersson@skill.se Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.