OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu Materialplanerare till vår kund i Eskilstuna. Är du en initiativrik problemlösare som gör allt för kunden så kan det vara du som får chansen att jobba i detta drivna team!
Som materialplanerare kommer du i huvudsak arbeta med materialstyrning, anskaffning och uppföljning av reservdelar till företagets produkter på maskinsidan. Arbetet bedrivs i en internationell miljö, vilket innebär dagliga kontakter med kollegor, kunder och leverantörer globalt. Du arbetar med uppgifter som är kopplade mot leverantörerna, såsom analysering, prognostisering och planering för framtida behov, planläggning och leverantörsutveckling.
Tjänsten kräver stor flexibilitet och förmåga att snabbt ändra prioriteringar för att möta kundernas behov och kunna lösa problem som dyker upp. Vidare ansvarar du för att utveckla och effektivisera samarbetet med leverantörer enligt företagets strategi. Du kommer aktivt delta i företagets utvecklingsprogram och bidra till arbetet i kundens affärssystem.
Formell kompetens
Flytande kunskaper i svenska och engelska muntligt och skriftligt är ett krav, andra språk är meriterande.
Goda kunskaper i Microsoft Office, framförallt Excel.
Utbildning med logistisk inriktning eller likvärdig utbildning alternativt erfarenhet.
Erfarenhet av affärssystem, gärna SAP.
Meriterande
Erfarenhet av utvecklings- & förbättringsarbete.
Erfarenhet av liknande roller med internationella kontakter.
Erfarenhet och intresse av programmering i verktyg som PowerBI, Qlikview, SQL och/eller RPA (Robot Process Automation).
Personliga egenskaper
Som det framgår av tjänstebeskrivningen, ska du vara analytiskt lagd, ha rätt driv i kroppen och effektivt och affärsmässigt kunna kommunicera med kollegor och chefer på olika nivåer. Du bör vara bra på att bygga relationer och skapa nätverk. Detta är ett självständigt arbete som kräver att du är initiativrik, vågar fatta egna beslut, göra rätt prioriteringar vid behov och kunna arbeta med problemlösning under högt tempo. Inställningen att göra allt för att kunden skall få rätt tillgänglighet och service är en självklarhet.
Vi kommer lägga störst tyngd vid dina personliga egenskaper.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Konsulttjänst heltid/visstidsanställning 6 månader med möjlighet till förlängning.
Det innebär att du är anställd av Lernia Bemanning och arbetar ute hos kund.
Eskilstuna med omnejd. Möjlighet till hybridarbete finns. Arbetet är dagtid måndag-fredag.
Tillträdesdag
Efter överenskommelse.
Övrig information
Vi vill komma i kontakt med dig snarast möjligt, om du känner igen dig i ovan beskrivna roll. Tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag då intervjuer kommer ske löpande. För mer information kontakta ansvarig rekryterare. hanna.karlsson@lernia.se
Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson