OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ramudden är ett av marknadens ledande företag med inriktning på uthyrning av produkter och tjänster för en säker vägarbetsmiljö. Ramudden finns på ett 30-tal platser i Sverige, Norge, Finland och Estland. Ramudden grundades 2004 och omsatte 2015 ca 380 miljoner kronor. Ramudden har idag ca 200 anställda. www.ramudden.se
Ditt uppdrag:
Ramudden har sitt centrala lager i Valbo utanför Gävle. Därifrån samordnas och styrs företagets samtliga materialflöden och är central för inköp.
Din roll blir att leda och kontrollera samtliga gods- och materialflöden. Du rapporterar till Logistikchef.
I arbetsuppgifter ingår bl.a.:
- Beställa material till depåerna i samspråk med inköpsansvarig
- Sakkunnig gällande materialanskaffning vid nyetableringar
- Att godstransporterna sker så effektivt som möjligt utifrån kostnad, miljö och service till depåerna
- Följa upp transporter för vidare fakturering/intern debitering
- Se till att materialet på centralt lager och hos depåerna är i rätt skick för uthyrning
- Stödja och bidra till kärnverksamheten - erbjuda kunderna trafikanordningar, snabbt och med hög service
Vem söker vi?
Du har arbetat några år som samordnare av material och med logistik- och transportlösningar, gärna från uthyrnings- eller entreprenadbranschen. Du har en administrativ förmåga och drivs av en vilja att ha ordning och reda. Du följer upp, analyserar och ser förbättringsområden i det dagliga arbetet som leder till ökad effektivitet och ökad service.
Som person har du lätt för att samarbeta med andra, och kan prioritera utifrån ett kundorienterat sätt vilket kräver flexibilitet. Du har god datavana och talar och skriver obehindrat svenska och engelska.
I grunden har du gärna en relevant utbildning.