OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Volvo Construction Equipment är organiserat i fyra Business Lines som var och en har affärsansvar för en produktkategori.Huvudanläggningar för verksamheten finns i Arvika (Sverige), Asheville (USA), Braås (Sverige), Eskilstuna (Sverige), Hallsberg (Sverige) och Pederneiras (Brasilien). Till vår Materialförsörjningsenhet i Arvika söker vi nu en Du ansvarar huvudsakligen för: Bevakning, styrning och hemtagning av material i rätt tid och rätt kvantitet Att arbeta med ständiga förbättringar inom logistikverksamheten och att kontinuerligt utveckla våra leverantörer inom logistikområdet Att identifiera och arbeta mot personliga mål i syfte att stödja verksamhetens mål Arbetet omfattar dagliga kontakter med kunder och leverantörer Du deltar i vårt program för verksamhetsutveckling samt TPU Önskvärda kvalifikationer: Du har utbildning på lägst gymnasienivå.Högskoleutbildning inom logistik eller produktion är meriterande Erfarenhet från materialstyrning samt godshantering Erfarenhet från leverantör och kundkontakter Goda språkkunskaper Datakunskaper i MS Office Intresse och förmåga att utveckla nya arbetsformer Som person är du positiv och utåtriktad med förmågan att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra.Du tar initiativ och kan driva frågor mot leverantörer och interna kontaktytor på ett framgångsrikt sätt.