OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mathesa Fastigheter är en privat fastighetsvärd som äger ett större fastighetsbestånd på flera orter i Sverige samt skogsmark och tomter i Finland. Mathesa Fastigheter utökas ständigt med nya och spännande projekt, såväl nyproduktion som befintliga fastighetsbestånd. Idag består fastighetsbeståndet av ca 500 lägenheter med mål att inom 5 år utöka till 1000. Vårt huvudkontor ligger i en vacker byggnad på Ljungbergsgatan 15 i Halmstad. Vi söker en service- och kundinriktad Förvaltningsassistent som trivs att arbeta med operativa arbetsuppgifter med mycket eget ansvar. Läs mer om oss på www.mathesa.se
Dina arbetsuppgifter
Är du en person som trivs med administrativa arbetsuppgifter och som vill ha mycket kundkontakt? Vill du axla rollen till att vara våra hyresgästers kontaktperson när det gäller de praktiska frågorna? Då är du den vi söker efter!
I rollen som vår Förvaltningsassistent kommer du, under ledning av vår Fastighetsförvaltare och vår Ekonomiansvarige, att upprätthålla och utveckla våra kundrelationer tillsammans med dina övriga kollegor på kontoret i Halmstad. Dina huvudsakliga praktiska arbetsuppgifter är att:
* Ansvara för uthyrningen av lägenheter, lokaler, garage - och parkeringsplatser m.m.
* Skriva och hantera hyreskontrakt samt bistå operativt vid av-, om- och inflyttningar
* Utföra besiktningar och visningar av lägenheter
* Upprätthålla kundservice via telefon under telefontid
* Sköta uppdateringen av hemsidan samt uppdateringen i HomeQ
* Sköta uppdateringen av boendeinformation till våra hyresgäster och övrig marknadsinformation
* Handlägga och behandla hyresärenden (obetalda hyror, störningsärenden etc)
* Sköta kravhanteringen och nyckelhanteringen
* Ha kontakt med leverantörer, entreprenörer och myndigheter
* Hantera hyresaviseringar samt inbetalningar i Hogia PRO
* Ansvara för protokoll för möten
* Ansvara för inköp till kontoret och förbereda inför möten
Utöver dessa huvudsakliga arbetsuppgifter kan det tillkomma även andra i övrigt förekommande uppgifter på kontoret bl.a. kunna hantera leverantörsfakturor. Den ordinarie arbetstiden är mellan kl. 8.00-17.00, men det kan förekomma arbete även efter ordinarie arbetstid vid t.ex. lägenhetsvisningar etc. Vi erbjuder ett omväxlande arbete för en noggrann, flexibel och positiv person.
Din profil
Som vår nya Förvaltningsassistent ser vi det som avgörande att du har ett stort intresse för fastigheter och människor. Vi söker dig som uppfyller följande kunskaper och färdigheter:
* Du har relevant utbildning och/eller erfarenhet från liknande arbete inom fastighetsbranschen. Det är meriterande om du har en förvaltarutbildning alt. till redovisningskonsult.
* Du har god förståelse för hur strukturen fungerar i olika system och det är meriterande om du har arbetat i Hogia ekonomi- och fastighetssystem
* Du har god datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
* Du ska vara samarbetsvillig, prestigelös, noggrann, kommunikativ och ha ett strukturerat arbetssätt
* Personliga egenskaper som värdesätts högt är att du är självgående, initiativtagande och har en god förmåga att se möjligheter och hitta lösningar på olika utmaningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
* B- körkort krävs för denna tjänst.
Anställningsform
Heltid. Vi tillämpar marknadsmässiga anställningsvillkor och individuell lönesättning. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse.
Ansökan
Detta är ett rekryteringsuppdrag där anställningen sker på Mathesa Fastigheter, men där rekryteringsföretaget Human Network sköter rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulten Sinisa Bozic, 0708-26 06 23, eller på sinisa@humannetwork.se. Ansök via www.humannetwork.se. Rekryteringen sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 12 november. Alla erbjudanden om annonseringshjälp undanbedes.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Sinisa Bozic
0708 26 06 23
Rekryterare Sinisa Bozic
0708-260623