OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.
STADSBYGGNADSFÖRVALTNINGEN består av en bygglovsenhet, en fastighetsenhet, en miljöenhet, en planeringsenhet och en teknik- och exploateringsenhet som tillsammans har ett sjuttiotal engagerade medarbetare. Förvaltningen ansvarar för hela stadsbyggnadsprocessen från översiktsplanering till kommunens byggande och teknisk förvaltning samt myndighetsutövning enligt plan- och bygglagen och miljöbalken.
Kommunstyrelsen, byggnadsnämnden, trafiknämnden, miljönämnden och tekniska nämnden är de politiskt ansvariga för verksamheten.
Länk till Ekerö kommuns hemsida
Arbetsbeskrivning
Vi är i en utvecklingsfas – och ska varsamt växa. Ekerö kommuns unika miljöer med såväl skyddade som historiska områden ger dig en unik kombination av möjligheter och utmaningar när vi ska bevara och utveckla omgivningarna. Oavsett tidigare erfarenhet får du inflytande och förtroende att driva stora projekt. Med gemensamt engagemang jobbar vi i högt tempo - vilket både kräver simultanförmåga och ordningssinne.
Stadsbyggnadsförvaltningen är i en utvecklingsfas mot en digital stadsbyggnadsprocess och geodataverksamheten är parallellt under uppbyggnad för att stötta den digitala utveckling Ekerö står inför. Du kommer bidra och vara en viktig del i att bygga upp och förvalta en hållbar geodataförsörjning vilket är en grundförutsättning för en digital stadsbyggnadsprocess.
I arbetsuppgifterna ingår framställning av nybyggnadskartor, ajourhållning av baskartan, plantolkningar, utstakning och lägeskontroll av byggnader.
Du kommer att delta i såväl kontorsarbete som fältarbete.
Vidare kommer du, som vi andra, att ha ett tätt samarbete med kollegor inom geodata och övriga anställda inom kommunen.
Du kommer att vara en viktig resurs i att bidra, aktivt medverka samt ta ansvar med övriga kollegor för aktiviteter i det utvecklings- och förändringsarbete för verksamheten som pågår.
Kvalifikationer
För att du ska lyckas med uppdraget:
Du skall vara examinerad från en minst tvåårig utbildning inom mät, kart och lantmäteri. Utbildningen skall uppfylla kraven för att kunna uppfylla Lantmäteriets rekommendationer för ”Grundläggande mätningsteknisk färdighet”.
I tiden närliggande erfarenhet av mätning med totalstation och GNSS samt goda kunskaper i grundläggande geodesi.
Vi förutsätter att du har en mycket god datorvana.
Erfarenhet av att arbeta i programvaran Topocad är starkt meriterande.
Det är viktigt att du har lätt att kommunicera, är tydlig i ditt sätt att agera och kommunicera samt har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Du är kvalitetsmedveten och värderar vikten av att dokumentera väl.
Du är social, flexibel och lätt att samarbeta med, du arbetar gärna i grupp men är samtidigt självgående om så krävs. B-körkort är ett krav.
Tillträde: Enligt överenskommelse. Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden.
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Länk till lediga jobb i Ekerö kommun
I denna rekrytering samarbetar Ekerö kommun med Jefferson Welles. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Setterberg
Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26