Mätvärdesopertör/administratör sökes

Mätvärdesopertör/administratör sökes

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet som mätvärdesoperatör och vill prova något nytt? Ta då chansen att söka då vi söker en kunnig och självständig problemlösare!

Vi söker en mätvärdesoperatör för uppdrag i Luleå. Uppdraget är på heltid med start efter möjlighet och pågår till att börja med 1 år

Ta chansen att få jobba hos en stor arbetsgivare med goda kollegor, skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Verksamheten går ut på att mäta förbrukad energi hos kunder och sedan hantera mätrelaterade avvikelser i såväl interna system som hos kunderna.

Tjänsten är också säkerhetsklassad och bygger på frivilligt samråd. Det kommer att genomföras en säkerhetsintervju.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vi söker dig som vill jobba med problemlösning i en föränderlig miljö, en miljö som du gärna får bidra till att utveckla. Arbetet är mycket självständig och stimulerande.

En kort beskrivning av huvud ansvarsområden ser du här:
• Beställa och administrera mätningsrelaterad infrastruktur för en fungerande mätning med hjälp av kommunikationskontroller och planeringsunderlag.
• Avropa fälttjänster till entreprenör för att säkra korrekt mätning och insamling av mätvärden samt analysera felorsaker.
• Kvalitetssäkra mätvärden i systemen genom beräkningar och rimlighetsanalys.
• Säkerställa att mätdata och information om mätare är uppdaterad och korrekt i våra system.
• Aktivt bidra till att utveckla och förbättra mätinsamlingsprocessen.
• Utföra mät utredningar och bedöma åtgärder för återupprättande av mätsystemskommunikation.



Vem är du?


Du som söker har:
• Några års erfarenhet av liknande uppgifter
• God vana av att arbeta i olika IT system och har lätt för att lära dig nya system
• Förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska både i tal och skrift
• En eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning eller motsvarande erfarenheter

Det är meriterande om du har:
• Efarenhet av mätinsamling och mätvärdeshantering
• Erfarenhet från elkraftsbranschen

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du som söker gillar att jobba i en omväxlande miljö med mycket problemlösning. Du är självständig på din väg mot uppsatta mål. En god förmåga att kunna samarbeta med andra och vara flexibel när det behövs är även viktigt i denna roll.


Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Sjöberg
0720750235
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson
090-160532
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson

Natalie Lindwe
072-074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Rebecca Pettersson
+4690160532
Rebecca Pettersson
+46725344340
Rebecca Pettersson
090160532

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Umeå AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2022
  • Ansök senast: 11 januari 2023

Besöksadress

Umestan företagspark, Umeå
None

Postadress

Umestan företagspark
Umeå, 90347

Liknande jobb


27 november 2023

14 november 2023

13 november 2023

Nätverkstekniker

Nätverkstekniker

10 november 2023