MAX Burgers söker en HR Information Specialist (Verksamhetsförvaltare-HR)

MAX Burgers söker en HR Information Specialist (Verksamhetsförvaltare-HR)

Arbetsbeskrivning

MAX är Sveriges äldsta burgarkedja och den enda rikstäckande burgarkedjan som bara använder svenskt kött, kyckling och bacon. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Vi har över 150 restauranger och sysselsätter cirka 5500 medarbetare.




Om tjänsten 

Är du en person som brinner för komplex problemlösning och motiveras av att grotta ner dig i detaljer? Är du relationsskapande och trivs med många kontaktytor? Då kan rollen som HR Information Specialist (Verksamhetsförvaltare -HR) i vårt HR-team i Stockholm passa dig.

Vår ambition är att bli världens bästa burgarkedja och vi vill att du ska vara med på resan! MAX Burgers HR-funktion är inne i spännande fas med bland annat fokus på nya systemstöd som kommer ge oss en ytterligare ökad möjlighet att ta tillvara på vår MAX-familj, de hjältar som varje dag på året serverar tusentals svenskar, polacker, norrmän och danskar de godaste burgarna. 

Vi söker nu en HR Information Specialist som vill driva utvecklingen av HR- funktionens systemstöd till verksamheten i Sverige och Norge. Den här rollen kommer att fokusera på vårt nya HCM-System Workday som nu implementeras och planerar att lanseras till våren 2023.  

Du kommer att arbeta med hela systemets livscykel; från att förstå krav till att utveckla dess funktionalitet samt leda testning och förvaltning.  HCM-Systemet Workday kommer att agera koncernövergripande med uppdrag om att säkerställa bästa tekniskt möjliga och smarta stöd som ger koncernen de bästa förutsättningar för kvalitet, utveckling och tillväxt.  Rollen innebär många olika kontakter inom organisationen och det är därför av vikt att du ser dig själv som en person som är initiativrik och trivs med att vara spindeln i nätet.  Att du brinner för förvaltning är självklart och du lockas av att delta i olika projekt, stora som små. 

Om dig 

Vi kan erbjuda dig en verksamhetsnära roll där du som är systemintresserad och detaljinriktad kommer till din rätt. Vi tror att du som söker dig till oss har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare. Du har drivet och viljan att utveckla, förbättra och brinner lite extra för de smarta lösningarna. Du har ett självständigt och strukturerat arbetssätt samt god kommunikationsförmåga. Du har en analytisk ådra och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor. Du ser dig själv som en person som är duktig på att nätverka och skapa nya kontakter, samtidigt som du driver dina uppdrag framåt.  

För att trivas i rollen ser vi att du har erfarenhet av att ha arbetat med integrationer av system och med rapportverktyg tidigare. Du har implementerat och ansvarat för systemutveckling inom en HR-funktion och du behärskar svenska och engelska väl i tal- och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i systemet Workday, likväl som erfarenhet i en kundnära roll.  

För oss på MAX är det viktigt att du delar våra värderingar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och det absolut viktigaste är att du har rätt inställning och vill vara med att driva vår HR-funktion framåt.  

Om oss

Vi i HR-teamet är ett härligt gäng på 12 personer som tycker att det är viktigt att leverera service i världsklass, samtidigt som vi lägger stor vikt vid att ha kul tillsammans. I rollen som HR Information Specialist arbetar du tätt tillsammans med en kollega som är produktägare för Workday. 

Du blir en del av ett av Sveriges mest framgångsrika snabbmatsföretag med kraftig tillväxt i Sverige och utomlands. Ett innovativt ägarlett företag som driver branschutvecklingen framåt.  MAX utgångspunkt är alla människors lika värde, det är anledningen till att vi nyligen lanserade våra värderingar; Mod, Passion och Gemenskap.  

Tjänsten avser en heltidstjänst med sex månaders inledande provanställning. Tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse.  

Vad händer efter att jag har skickat in min ansökan? 

Du skickar in din ansökan och svarar på frågor kopplade till tjänsten. I den här processen har vi valt att slopa personligt brev till förmån för urvalsfrågor, så ta dig gärna tiden att svara på våra frågor i nästa steg. Vi kontaktar de kandidater som går vidare för en kort telefonavstämning efter att annonsen har gått ner. Blir du inte uppringd får du information om att du inte har gått vidare i processen via Mail. Efter telefonavstämningen bjuder vi in de kandidater som går vidare i processen för en personlig intervju. Med hänvisning till julledighet kan denna rekrytering komma att löpa över jul- och nyår. 

Har du frågor kring processen? Vänligen kontakta Talent Acqusition Specialist Sofia Westermark på sofia.westermark@max.se.

Har du frågor kring tjänsten? Vänligen kontakta Verksamhetsförvaltare Amanda Träff på amanda.traff@max.se.

Sista ansökningsdag är den 8 december men vi går igenom ansökningar löpande så passa på att sök redan idag! 

Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontoret i Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2022
  • Ansök senast: 8 december 2022

Postadress

Östgötagatan 90
Stockholm, 11664

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024

Interimskonsulter inom HR i Gävle

Interimskonsulter inom HR i Gävle

13 december 2024