MAX Burgers söker två HR Information Specialist (HRIS)

MAX Burgers söker två HR Information Specialist (HRIS)

Arbetsbeskrivning

MAX är Sveriges äldsta burgarkedja och vi använder oss endast av lokalt kött, kyckling och bacon. Vi har också branschens bredaste utbud av gröna burgare. År 2008 blev vi världens första restaurangkedja att klimatmärka menyn och klimatkompensera alla utsläpp. 




Vill du bli en del av ett team där dina dagar präglas av spännande möjligheter och där varje dag bjuder på nya utmaningar som kräver problemlösning och innovativa lösningar? Läs vidare! 

I rollen som HR Information Specialist är du expert på Workday hos oss på MAX.

Vi söker två personer till ett nystartat HR-Support Workday-team. För oss är det viktigt att hitta personer som trivs med stort handlingsutrymme och möjlighet att utvecklas. Rollen kan formas efter din erfarenhet och intresse. Om du stimuleras av en ständigt föränderlig miljö tror vi att du kommer att trivas i någon av dessa roller! 

Vi befinner oss mitt i vår Workday-implementering och planerar att lansera systemet till våren 2024. Därför är det viktigt att du trivs i en miljö där varje dag bjuder på nya roliga utmaningar. Vi vill vara transparenta med att allt inte är på plats hos oss, och prioriteringarna i vår organisation kan ändras snabbt – samtidigt är det detta som gör rollerna och miljön på MAX så spännande.  

Workdays roll på MAX  

Hos oss kommer Workday att heta BeMAX. Workday+MAX= BeMAX. 

I rollen som HR Information Specialist tillhör du supportorganisationen för BeMAX,  vilket är helt nytt team hos oss på MAX bestående av 2 HRIS-kollegor och 2 HR System and Support Adminstrators. Rollerna rapporterar till Business Owner HR Digitalization.  

HRIS samarbetar med intressenter inom MAX för att förstå verksamhetskrav och översätter dem till BeMAX för att möjliggöra smidig användning i verksamheten. De erbjuder Third line i förvaltningsorganisationen, vägledning, felsöker problem och stödjer slutanvändare att maximera funktionaliteten i HCM Core, vilket i slutändan bidrar till mer effektiva medarbetarprocesser. 

BeMAX kommer att agera koncernövergripande med uppdrag om att säkerställa bästa tekniskt möjliga och smarta stöd som ger MAX de bästa förutsättningarna för kvalitet, utveckling och tillväxt. Rollen innebär många olika kontakter inom organisationen, och det är därför av vikt att du ser dig själv som en person som är initiativrik och trivs med att vara spindeln i nätet. 

Vi erbjuder två roller med olika inriktning

Första rollen  

För dig har en del erfarenhet av Workday, vill vara en "go to-person" för HR-supporten, vill arbeta nära verksamheten/kommunicera med slutanvändare och har intresse för system. Du trivs med att hantera flera projekt och uppgifter pararellt. 

Vi söker dig med erfarenhet av Workday och en stor nyfikenhet för att lära dig nya saker. Du är en expert i HR-supporten och trivs med att vara en aktiv del av verksamheten. Du har tidigare arbetat i liknande roller eller supportpositioner och är självgående med ett intresse för att vara nära verksamheten. Har du ett intresse för Talent har du tur! Det är nämligen nästa modul vi ska implementera. Du arbetar tätt med din andra HRIS-kollega och övriga BeMAX-supportteamet. 

Dina ansvarsområden inkluderar: 

- Förvaltning av Workday (BeMAX) 
- Ser över prioriteringar och identifierar förbättringsområden tillsammans med BeMAX-support 
- Översättning av verksamhetsbehov till tekniska lösningar 
- Kommunikation med och utbildning av användare på ett pedagogiskt sätt 
- Koordinering av BeMAX-support ut mot slutanvändare, arbetar tätt med HRIS-kollegan runt ny konfigurering och ser över interna projekt för förbättring. 

Andra rollen  

För dig som har stor erfarenhet av Workday och vill samla in krav, ha samtal med stakeholders, trivs med projektledning och vill konfigurera i systemet. 

För den här rollen söker vi dig med gedigen erfarenhet av Workday och ett starkt intresse för systemkonfiguration. Du trivs med att vara proaktiv och är en fena på omvärldsbevakning. Erfarenhet av att genomföra EIB i processer, såsom "Hire" och inblandning i samtal med stakeholders är viktigt. Där tar du in krav, stöttar vid testning och följer upp resultat. 

Dina ansvarsområden inkluderar: 

- Ansvar för systemets integritet, revisionskrav och prestanda 
- Ta in krav från stakeholders, stöttar vid testning och följer upp resultat 
- Stötta Business Owner HR Digitalization 

För båda rollerna söker vi dig med 3-5 års erfarenhet inom en liknande roll, där Workday-erfarenhet är ett krav. Du har utbildning inom HR eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av liknande funktionaliteter samt intresse för projektledning och ledarskap. Erfarenhet från liknande transformationer är en fördel. 

Varför du ska välja oss

Vi i HR-teamet är ett härligt gäng på 13 personer som prioriterar att leverera service i världsklass, samtidigt som vi värdesätter att ha kul tillsammans.  

Förra året lanserade vi våra värderingar; Mod, Passion och Gemenskap som vi är väldigt stolta över. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Våra kontor är i moderna kontorslandskap med mycket liv och rörelse och härlig laganda. Du får som medarbetare på MAX del av uppskattade personalförmåner som friskvårdsbidrag, rabatt på MAX-mat, rabatt på flertalet gymkedjor, frukostar, after works och kanske det bästa av allt: ibland få provsmaka en nylanserad variant av Sveriges godaste burgare! 

Praktisk info och fortsatt process 

Tjänsten avser en heltidstjänst med sex månaders inledande provanställning. Första rollen: Tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Andra rollen: Tillträde till sommaren. 

I den här processen har vi valt att slopa personligt brev till förmån för urvalsfrågor, så ta dig tiden att svara på våra frågor i nästa steg.Vi kontaktar de kandidater som går vidare efter att annonsen har gått ner. 

Har du frågor kring tjänsten eller processen? Vänligen kontakta Amanda Träff på amanda.traff@max.se. 

Sista ansökningsdag är den 14 januari men vi går igenom ansökningar löpande så passa på att sök redan idag! Intervjuer kommer att ske först i mitten/slutet av januari, med hänvisning till julledighet. 

Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontoret i Stockholm
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2023
  • Ansök senast: 14 januari 2024

Postadress

Östgötagatan 90
Stockholm, 11664

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024

Interimskonsulter inom HR i Gävle

Interimskonsulter inom HR i Gävle

13 december 2024