Maximokonsult Nexer Asset Management

Maximokonsult Nexer Asset Management

Arbetsbeskrivning

Har du god erfarenhet av underhållssystemet Maximo och är redo för nästa utmaning? Då är det dig vi söker! I rollen som Maximokonsult på Nexer Asset Management får du jobba i en dynamisk miljö med kund och leveransen i fokus. Urval sker löpande så sök tjänsten redan idag!


 

Hur ser rollen ut?

Som konsult på Nexer Asset jobbar du nära kunden i förvaltning och projekt kring underhållssystemet Maximo. Du kommer använda dina erfarenheter till att kravställa, implementera och anpassa systemet till att stödja kundens verksamhet. Hos oss blir du som applikationskonsult en viktig del av vår leverans inom kravhantering, lösningsdesign, utbildning och inte minst utveckling av våra kunders Maximo-installationer.

Med engagemang och drivkraft skapar och underhåller du långsiktiga relationer mellan kunden och Nexer. Nexer Asset är en gruppering som består av systemspecialister inom Enterprise asset management och Lifecycle asset management så som exempelvis lösningsarkitekter, applikationsspecialister, utvecklare och serviceledare. I rollen ingår att samarbeta med kollegor och andra partners. Till största delen sker vår leverans från våra egna kontor, men att arbeta på plats hos våra kunder är ett självklart inslag i vår vardag.

I rollen som konsult för Asset ingår:


• Att vara delaktig i uppdrag.
• Att genom uppdragen identifiera nya affärsmöjligheter och rapportera till ansvariga säljare
• Att följa utvecklingen av lösningar och tekniker inom vårt område

 

Din bakgrund

Dina kunskaper i Maximo kan sträcka sig från tekniska begrepp inom Websphere Application Server, IBM Automation Engine, MIF och Openshift till funktionella begrepp inom applikationer såsom Workorder, Inventory, Migration Manager, Workflow Manager osv.

Har du god erfarenhet av underhållssystemet Maximo med kunskap inom verksamhetsutveckling kan du vara den person vi söker! Erfarenhet av underhållsverksamhet och förmågan att förstå och formulera hur arbetssätt ställer krav på ett underhållssystem, är också viktiga egenskaper.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra samt lyssna och lära.

Sist men inte minst, vi vill att du skall fortsätta att utvecklas och ha kul på jobbet!



Ansökan
Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan redan nu! Har du frågor om tjänsten kontakta johanna.nordberg@nexergroup.com. Vi kan dock inte hantera ansökningar via mail utan ansök nedan via länken.



Om Nexer

Nexer, tidigare Sigma IT, har ambitionen att bli framtidens techbolag. Vi är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Women in Tech, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort.

På Nexer värdesätter vi kompetensutveckling och erbjuder kurser via Nexer Academy och Pluralsight och ger certifieringsbonusar samt anordnar inspirationsföreläsningar och Meetups. Vår vision Put your heart in it and make it happen genomsyrar hela verksamheten och våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång. Nexer är en del av Danir-koncernen och har över 2 200 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2022
  • Ansök senast: 7 oktober 2022

Postadress

Lindholmspiren 9
GÖTEBORG, 41756

Liknande jobb


9 april 2024

8 april 2024