Meal Planner

Meal Planner

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning


Gillar du att jobba administrativt men har ett stort intresse för mat och kost. Detta uppdrag kombinerar dessa delar där du kommer få jobba administrativt med bland annat artikelregistrering och näringsberäkning av recept.


Uppdrag: start omgående -1,5år långt uppdrag
Omfattning: 40h/veckan
Plats: Solna, Stockholm
Arbetsgivare: Randstad AB


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!

Ansvarsområden


Som ansvarig för ditt område ser du till att hålla ihop hela flödet från ax till limpa. I rollen kommer du utifrån menyer och recept; välja ut rätt sortiment, näringsberäkna recepten, säkra prognoser och färdigställa kommunikation till kund.


Rollen är bred och du är en nyckelperson för att få pusslet att läggas rätt och säkerställa hela processen från planering ut till kund. Rollen ingår i avdelningens affärsteam där ni tillsammans har det övergripande ansvaret för produkt, kundresa och slutligen också försäljning. Uppföljning och en förståelse för vad kunden vill ha är därför en viktig del i arbete. Som exempel kommer du intuitivt behöva kunna välja rätt artiklar från ett recept. Om det t ex står ”torsk” i receptet bör en meal planner, genom att skapa sig en uppfattning om receptet som helhet, kunna avgöra om bästa torsken är en torskrygg, torskfilé, färsk, fryst etc. På samma sätt måste en meal planner ha en känsla för lämpliga ersättningar. Om varuprognosen fallerar och man i sista stund måste byta ut en vald artikel mot någon annat måste man ha en känsla för lämpliga ersättningar. Att t ex Bellaverdebroccoli kanske ersätts bättre med sparris än broccoli i just i det specifika fallet.


För rollen krävs alltså en känsla för mat och matlagning, detta behöver också vara tydligt i din ansökan. Rollen är rent administrativ och du jobbar med siffror/artikelnummer och data i rollen även om bakgrunden är mat.


Om detta låter intressant så sök idag!

Kvalifikationer


Vi ser gärna att du har:
Tidigare erfarenhet av administrativt arbete och gillar den rollen där du får sitta med ärendehantering.
En utbildning i kostvetenskap eller liknande
Tidigare jobbat i kundnära roller
Erfarenhet av koordinerande och sammanhållande roller
God Svenska och Engelska i tal och skrift är ett krav

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av e-handel/måltidsmarknaden
Erfarenhet av sortimentarbete inom dagligvaror
Kunskap inom replenishment





Som person tror vi att du gillar att ha ett finger med i spelet i hela processen och du gillar att vara spindeln i nätet. Du uppskattar ett högt tempo i en föränderlig miljö och har inga problem när oförutsedda händelser dyker upp längs vägen, det ger dig bara fler chanser att vara kreativ. Du är lösningsorienterad, noggrann, driftig och prestigelös. Du trivs att jobba med många olika människor och team, men lika mycket med att sitta fokuserat på egen hand när det behövs. Att samarbeta och kommunicera kommer naturligt för dig och en lösning ligger alltid nära tillhands när det behövs.

Erfarenhet
Livsmedel
Administrativa insatser


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2024
  • Ansök senast: 25 mars 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024