OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trygg-Hansa har hjälpt och underlättat för människor i nära 200 år, möjliggjort för våra kunder att leva fullt ut och hjälpt till att återuppbygga tillvaron när något har hänt. I generationer har vi stått för nytänkande i försäkringsbranschen. När vi nu utvecklar marknadens bästa kundupplevelse följer vi inte bara en stolt tradition, tillsammans med våra medarbetare vill vi vara med och forma framtiden.
Tycker du om att arbeta med service, problemlösning och lagarbete? Vill du få in en första fot i försäkringsvärlden, eller besitter du redan erfarenhet och vill ha en språngbräda in i ett stort och etablerat bolag? Då är den här tjänsten perfekt för dig!
Om tjänsten
Du kommer ingå i ett av våra tre team, där vi hjälper våra kunder som råkat ut för exempelvis en stöld av eller skada på sina saker. Vi arbetar i ett öppet kontorslandskap ett stenkast från Malmö C, och flyttar våren 2023 till ett helt nybyggt kontor vid Hyllie tågstation.
Anställningsformen är tillsvidareanställning med provanställning under de första 6 månaderna. Första anställninsdagen och utbildningsstart är 2022-10-17.
Rekrytering till tjänsten kommer ske löpande vilket innebär att vi gärna ser din ansökan så snart som möjligt.
Tjänsten är på heltid, dagtid måndag till fredag klockan 08:00-16:30.
Ditt uppdrag innebär kontakt med våra kunder, både digitalt och via telefon, samt reglering av inkommande dokument. Exempel på ärenden du kommer hantera kan vara:
- Kunden har tappat sin mobiltelefon som nu är skadad
- Kundens cykel har stulits
- Kundens kylskåp har gått sönder
Din huvuduppgift kommer vara att hjälpa kunden med hur deras försäkring gäller för det som har hänt. Du kommer att ta beslutet i varje ärende du hanterar utifrån gällande lag/praxis och försäkringsvillkoret.
Utbildningen för tjänsten är cirka tre veckors utbildning, där teori och praktik varvas. Därefter påbörjar du en uppstartsperiod med nära coachning från våra handledare.
Rollen är placerad i Malmö. Under de första månaderna kommer du att arbeta heltid på vårt kontor. Därefter kommer du ha möjlighet att arbeta hemifrån upp till 2 dagar i veckan.
Din profil
- Du tycker att service och kvalitet går hand i hand och uppfattar dig själv som en problemlösare.
- Du tycker om att samarbeta vilket gör att du trivs att arbeta i grupp.
- Du har en mycket god kommunikationsförmåga på svenska i såväl tal som skrift.
- Du tycker om när det periodvis behöver hållas ett högt tempo och tar ansvar för din egen insats.
- Du anser att tydliga mål och regelbunden coaching/feedback är något som hjälper dig att utvecklas.
Det är meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet av arbete med kundservice, framförallt i telefon.
- Har tidigare erfarenhet av arbete med försäkringar.
Vi erbjuder
Det finns många karriär- och utvecklingsmöjligheter inom Trygg-Hansa och det är du själv, i mångt och mycket, som driver din egen utveckling framåt genom att ta egna initiativ. Det finns stora möjligheter att även engagera sig i sådant som kanske ligger lite utanför din rollbeskrivning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du inkommer med din ansökan snarast möjligt, dock senast 2022-09-02.
Rekryterande chefer är Magnus Svensson och David Åsbrink. Du kan enkelt skicka mejl till oss när du har gjort din ansökan och finns med i vår rekryteringsplattform.
Välkommen med din ansökan!
Fackliga representanter
Akademikerföreningen: Per Karlsson, tel: 075-243 17 75
Forena: Simon Basdaijan, tel: 073-656 62 09
Om oss
Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och ingår i dag i Tryg Forsikring Skandinaviens största skadeförsäkringskoncern. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Den 1 april 2022 blev Trygg-Hansa och Moderna Försäkringar ett bolag under det gemensamma varumärket Trygg-Hansa där även Atlantica och Bilsport & MC ingår.
Vi har god kunskap om vad våra kunder råkar ut för och vad som skapar oro och osäkerhet. Den kunskapen använder vi för att förebygga skador i livets alla skeden. Ett exempel är vårt arbete för ungas psykiska hälsa. Som engagerad partner till Avicii Arena ökar vi medvetenheten om dessa frågor. Vi bidrar även till att Bris kan hålla öppet dygnet runt. Vattensäkerhet ligger också Trygg-Hansa varmt om hjärtat. Sedan 1959 finns vår ikoniska livboj vid över 80 000 vattennära platser över hela landet. Vi vill att så många barn som möjligt ska lära sig att simma och känna sig trygga vid vatten. Vi stöttar Svenska Livräddningssällskapet men även Babybojen och våra årliga vattensäkerhetskampanjer ingår i vårt arbete med vattensäkerhet. För oss är detta ett sätt att bidra till en tryggare framtid och ett hållbart samhälle.
Läs mer om (https://www.trygghansa.se/)
Följ oss gärna på (https://www.facebook.com/TryggHansa/) och (https://www.linkedin.com/company/trygg-hansa)
Vill du veta mer om hur vår ansökningsprocess går till? (https://www.trygghansa.se/om-trygghansa/jobb-och-karriar/lediga-jobb)