Medarbetare Bokning Export/import

Medarbetare Bokning Export/import

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Till vårt distrikt i Västerås söker vi dig som gillar att arbeta med utrikestrafik och vill arbeta på vår Bokningsavdelning Export/Import för landtransporter.

Arbetsuppgifter:

* Transportplanering för vår trafik ut i Europa
* Registrering och uppföljning av våra bokningar
* Hantering av transportinformation i våra system.
* Administration såsom hantering av bokningar via telefon, mail, EDI, fakturering och kvalitetskontroller.
* Kontakt med utländska syskonbolag/partners inom Schenker och åkerier/chaufförer.

* Din ledstjärna är kvalitet, du är serviceinriktad och tycker om att hantera flera uppgifter samtidigt.
* Du är drivande, kommunikativ och målinriktad.
* Du trivs med operativt arbete där planering och struktur ligger till grund för att lyckas.
* Du tycker om att jobba i team men kan även jobba självständigt.
* Du har utbildning på minst gymnasienivå och dokumenterad arbetserfarenhet av tull, import och export.
* Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.
* Du delar våra värderingar positiv, samarbetsvillig och ansvarsfull

Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenhet. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna manliga sökande till den här tjänsten.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning omgående. Intervjuer kommer att ske löpande, varpå tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt tid.

Arbetsplatsen är placerad på vår terminal i Västerås.

Du söker tjänsten via vår hemsida https://www.dbschenker.com/se-sv/karriaer. Din ansökan med CV och personligt vill vi ha senast den 25/10 2020. På grund av våra höga säkerhetsklassningar är bakgrundskontroll en del av urvalsprocessen.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Network & Linehaul chef Katarina Theander telefon 021-15 11 16


Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2020
  • Ansök senast: 26 oktober 2020

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024