Medarbetare Bokning Gävle

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Nu söker vi Bokningsmedarbetare till vårt distrikt i Gävle. Är du en ansvarsfull och flexibel person som drivs av god service? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Arbetsuppgifter:

* Bokningar via telefon, EDI och mail för både inrikes- och utrikestransporter
* Kundförfrågningar gällande priser och transporter
* Tullhantering
* Uppföljning, fakturering och kvalitetskontroll
* Kontakt med kunder, trafikledning, produktion och övriga avdelningar inom Schenker Europa

Din Profil
Vi söker dig som vill vara del av ett sammansvetsat team på 11 personer. Du är serviceinriktad, driven, kommunikativ och har nära till skratt, precis som vi!


* Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.
* Du har goda kunskaper i MS Office samt erfarenhet av arbete i andra affärssystem.
* Du har utbildning på minst gymnasienivå.
* Det är meriterande om du har dokumenterad arbetserfarenhet av tull, export och import.
* Du är ansvarsfull, flexibel, stresstålig och tycker om att hantera flera uppgifter samtidigt.
* Du trivs med operativt arbete där du gärna tar egna initiativ samt har intresse av att lösa problem
* Du tycker om att jobba i team men kan även jobba självständigt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och heltid. Intervjuer och urval sker löpande.

Information och ansökan
Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha så snart som möjligt men senast den 17/4 2023. Intervjuer sker löpande vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden löper ut. På grund av våra höga säkerhetsklassningar är bakgrundskontroll en del av urvalsprocessen.
För mer information är du välkommen att kontakta Chef Business Service Jhonny Nylund på tel: +46722304195 eller maila jhonny.nylund@dbschenker.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker Ab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2023
  • Ansök senast: 17 april 2023

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024