Medarbetare, Bokning & Kundservice till Liseberg

Arbetsbeskrivning

Liseberg är en av Sveriges mest efterlängtade destinationer.

Varje år tar sig 3,2 miljoner människor hit för att skratta, hisna, mysa och vara tillsammans med människor de tycker om.

Idag består verksamheten av nöjespark, restauranger, livemusik, teatrar, showarena och boende, och sysselsätter omkring 350 årsanställda och 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,2 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus AB som är helägt av Göteborgs Stad.

Under de kommande två åren öppnar vi ett tematiserat hotell och en vattenvärld. Satsningar som är de största Liseberg genomfört under vår snart 100 år långa historia.

Beskrivning
Lisebergs kommersiella funktion består av avdelningarna försäljning, marknad och digital gästresa och arbetar med alla instrument för att stärka varumärke, kommunicera mot alla målgrupper, driva försäljning och skapa digitala upplevelser.

Lisebergs bokning & kundservice ingår i försäljningsavdelningen som ansvarar för all försäljning för hela destinationen Liseberg. Inom avdelningen finns även Revenue & Koordinatorteam, Grupp och företagsförsäljning samt ansvarig för samarbeten.

Arbetsuppgifter
Som medarbetare på Lisebergs Bokning & Kundservice är du ofta gästens första personliga kontakt med Liseberg inför sitt besök. Avdelningen är på en spännande resa in i framtiden och har ansvar för det digitala gästmötet innan besöket samt bokning och försäljning av Lisebergs olika biljett- och nöjesprodukter.
Gästerna vi har kontakt med är både privatpersoner, grupper och företag. 

Exempel på arbetsuppgifter:

- Bokning och försäljning av Lisebergs entré, 5-kamp och åkprodukter
- Svara på gästfrågor genom telefon, mail, chatt och sociala medier
- Bokning av våra restauranger
- Försäljning av biljetter till våra föreställningar på Rondo och Lisebergsteatern
- Bokning, Lisebergsbyn och Lisebergs Camping Askim strand samt snart även Liseberg Grand Curiosa.

Vi söker dig som vill göra oss ännu bättre! Du brinner för att ge förstklassig service till våra gäster och trivs med att kommunicera via telefon och övriga digitala kanaler. Du tycker om att utvecklas och känner både glädje och stimulans när du har gästkontakt. Du har förmågan att lyssna in gästens behov som bidrar till att förväntningarna överträffas. Vi arbetar i ett öppet kontorslandskap och det är därför av vikt att du värdesätter att dela arbetsyta med dina kollegor på ett ödmjukt och lyhört sätt.

Kvalifikationer
Du har minst gymnasiekompetens och är en ansvarsfull, självständig och lösningsorienterad glädjespridare med en genuin känsla för service. Du har ett professionellt förhållningssätt gentemot våra gäster och kollegor och låter Lisebergs värdeord vara en naturlig del i ditt arbete.

Vi möter gäster genom flertalet digitala kanaler och önskar därför att du känner dig bekväm i att kommunicera både på svenska och engelska. Arbetet innebär att hålla sig ständigt uppdaterad på information, som ibland kan ändras med kort varsel. God datorvana, och vana att hantera många olika program, är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av telefon- eller kundservice. 

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse under den första delen av 2023. Arbetstiden är enligt schema dag, kväll och helg förlagd i dagsläget mellan 08-18:00. Det kan komma att förändras i takt med att vi utvecklas.
Avtalsområde är Unionen.

Övrigt
Vill du ha ett varierande jobb i en organisation där glädje är ett viktigt ledord? Vänta då inte med din ansökan!

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen. Har du frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta Katarina på mail katarina.dahlgren@liseberg.se eller 0704-599524.

Vi rekryterar löpande till denna tjänst, vilket gör att vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 5 februari 2023.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Liseberg AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2023
  • Ansök senast: 5 februari 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024